A Skót Opera (Scottish Opera) új reklámkampánya a 26 év alatti fiatalokat célozza meg. Nem is akárhogyan.
A Skót Opera eddig leginkább kedvezményes, 5-10 fontos jegyekkel figyelt a 26 év alatti nézőkre, illetve olyan „nagyköveteket” toboroztak, akik kortársaikat hitelesen tudták meggyőzni a műfajról. Az operaház igazgatója, Alex Reedijk elmondta, ennek a jegyárnak köszönhetően elérték, hogy közönségük 10%-a 26 év alatti, de természetesen tovább szeretnék növelni az elhivatott fiatalok arányát.
Üzenetük egyszerű: a fiatalok menjenek el az operába. Nézzék meg, szerezzenek tapasztalatot, sajátélményt arról, hogy remek zenét hallhatnak, fantasztikus történeteket ismerhetnek meg. Reedijk szerint „gyakran az érthető, minőségi történetmesélés is visszahozza a nézőket”. Az új reklámkampányban ezért négy „mítoszt” csipkelődő stílusban, képileg a két világháború közötti glamourt idézve próbálnak lerombolni. A sztereotípiák a következők: az operába nagyon ki kell öltözni, a darabok csak idegennyelv-ismerettel élvezhetők, a jegyek drágák, távoli helyekre szólnak.