Az Associated Press számolt be arról, milyen fontos szerepet játszhatnak a nagyvállalatok életében a dolgozókból létrejött szimfonikus zenekarok.
Több német vállalatnak van szimfonikus zenekara, az ipar lehető legszélesebb spektrumáról válogatva a Siemensnek, a Daimlernek, a Fordnak, a Boschnak, a BASF-nak, a Lufthansának és az SAP-nek, de japán, koreai és kínai versenytársaik sem maradnak le tőlük. Általánosságban elmondható, hogy a zenekarok alulról jövő kezdeményezésből jöttek létre, vannak közöttük teljesen amatőrök és félprofik is. Az együttesek PR-szempontból is jelentőséggel bírnak, de céges vagy jótékonysági eseményeken is fellépnek.
A zenekar hasznossága nem mennyiségileg, hanem minőségileg mérhető: segíti a csapatmunkát, fejleszti a figyelmet és a gyors döntéshozatalt, és az is zene jellegéből adódik, hogy a muzsikusok absztrakt gondolkodása magas fokú. A zenélés arra is megtanít, hogy gyakorolni kell, hogy nem szabad az utolsó pillanatig várni, és a sikerhez komoly mennyiségű befektetett munka szükséges. Mindezt a Saarbrückeni Egyetem szervezetfejlesztéssel foglalkozó egyetemi tanára is megerősítette: egy zenekar egy csapat, a zenekari játék pedig a legmagasabb szintű csapatépítés, hiszen egyszerre van benne a specializáció, a versenyhelyzet, a demokrácia és a hierarchia.
(Via Daily Mail)