„A zongora Callasa” – írták a Párizsban élő művészről német kritikusok, de a legendás Arthur Rubinstein is hasonlóan nyilatkozott róla: „Íme, egy zongorista, aki igazi tehetséggel rendelkezik, és mindazzal, ami ezzel jár: ritmika, stílus, hangszín, érzelmek és tökéletes technika.”
A rendszerváltás után Rév Lívia többször is fellépett Szegeden, felejthetetlen koncerteket adott a zsinagógában és az egyetem aulájában. Utolsó hangversenyére is itt került sor, amikor 2012-ben a Zeneművészeti Karon tartott mesterkurzusa után 96 évesen is tökéletes szellemi és érzelmi frissességgel játszott.
A Zeneakadémia elvégzése után a lipcsei majd a bécsi konzervatóriumban tanult. 1946-ban Párizsba utazott egy zenei versenyre, majd ott is telepedett le.
A régi iskola egyik legnagyobb zongoristájának egykor II. Erzsébet brit uralkodó tapsolt a londoni Wigmore Hallban, de rajongói között tudhatta De Gaulle francia elnököt is. Több mint harminc lemezt készített, felvette többek között Debussy és Chopin összes zongoradarabját, angol zenekritikusok a világ legjobb Chopin-játékosává választottak.
„Rengeteg mesterkurzust tartottam Európától Amerikán át Japánig, de sehol sem találkoztam ennyi tehetséggel, mint Magyarországon, ahol úgy születnek a gyerekek, hogy megértik és megélik a zenét. Egy zongoristánál az alapelvek a legfontosabbak, amiket sokszor elfelejtenek nekik megtanítani: van súlyos és súlytalan taktusrész. Nekünk ezt könnyű megérteni, mert a magyar nyelvben minden szónak az első szótagja a hangsúlyos. Az interpretáció nagy része rögtön megoldódik, ha jók a hangsúlyok” – nyilatkozta.
https://www.facebook.com/klara.csordas/videos/1602359746463679/
„Nagyon sokat köszönhetek az édesanyámnak, aki a Csallóközben született és százával énekelte a magyar népdalokat. Már akkor megismertem ezeket, amikor még meg sem születtem. Mindegyik dal valamit mesélt. Nekem a zene természetes önkifejezési lehetőség, nem pedig egy cirkuszi mutatvány. Szoktam is mondani a növendékeimnek: ne zongorázz, hanem hegedülj vagy csellózz a zongorán! Vicces, hogy manapság mennyire fontosnak tekintik, hogy minden hang pontosan a helyén legyen. Persze jobb, ha ott van, de nem ez a lényeg, hanem a zene lelke.”