A Bethlen Téri Színház következő Párbeszéd koncertjén Pandzarisz Dina és Tálas Áron lép fel. Az alkalom nem csupán azért különleges, mert a szefárd zene és a jazz találkozik a színpadon – ráadásul a „játékszabályoknak” megfelelően Halmos Béla széki gyűjtéséből kölcsönzött motívumokat is felhasználnak a közös muzsikálásban -, hanem mert a két művész eddig még nem dolgozott együtt.
– Mit jelent számotokra a Párbeszéd koncert, miben más ez, mint egy hagyományos duókoncert?
Tálas Áron: Tetszik az ötlet, hogy alapvetően különböző színtereken tevékenykedő zenészeket hoznak össze, egy kicsit ugyan így mindenki kiesik a komfortzónájából, de ettől (is) ígérkezik izgalmasnak.
Pandzarisz Dina: Korábban szinte kizárólag összeszokott zenésztársakkal dolgoztam, izgalmas kihívás most együtt dolgozni.
– Hogyan hozható közös nevezőre a jazz és a szefárd zene?
TÁ: Ha figyelünk az arányokra, szerintem bármit közös nevezőre lehet hozni bármivel. A jazzzel legalábbis mindenképpen.
PD: Ha a zene mögötti belső világunk egymásra tud rezonálni, akkor ez egy természetes, műfaji korlátokat meghaladó, és rendkívüli zenei találkozás lesz.
– Mi adja ennek a koncertnek a legnagyobb kihívását?
TÁ: Számomra az, hogy ízlésesen és természetesen keverjük a jazzes és a különböző autentikus népzenei elemeket. A hallgatónak tudomást sem kell vennie, hogy mi hogyan keveredik.
PD: A zenei szocializációnk, múltunk és gyökereink teljes különbözősége.
– Hogyan készültök, hogyan próbáltok?
TÁ: Dina javasolt számokat, én pedig igyekszem ezekbe belecsempészni a saját zenei világomat.
PD: Megpróbáljuk összeegyeztetni különféle zenei kutakból merített értékeinket.
Pandzarisz Dina hazánkban a szefárd zene nagyköveteként vált ismertté. Autentikus és egyedülálló énekstílusát, páratlan ritmusérzékét és hajlításait a külföldi szakma és közönség is számos alkalommal értékelte, s a magyar énekesnők közt elsőként adhatott egész estés szefárd zenei koncertet Spanyolországban, Córdobában a Nemzetközi Szefárd Zenei Fesztiválon. Dina a népzenén túl a jazz világában is elmerült, a hazai közönség a Müpában, illetve a jazz intimebb kultúrterein is találkozhatott vele.
Tálas Áron zongorista, dobos és zeneszerző, a hazai fiatal jazzgeneráció egyik legnagyobb figyelmet érdemlő alakja. Néhány éve még a Jazz Showcase délutáni fellépői közt mutatkozott be, most pedig már Pat Metheny kedvenc gitárosával hallhatjuk. Zongoristaként és zeneszerzőként két saját zenekart vezet: a Tálas Áron Triót és a különböző stílusokon átívelő, groove-os alapokon nyugvó zenét játszó Flight Modust. 2013-ban zenekarával megnyerte a Magyar Jazz Szövetség Jazz Combo Versenyét, ugyanebben az évben Junior Prima-díjat kapott, két évvel később a Montreux-i Jazzfesztiválon a zongoristák között döntőbe jutott, majd Gramofon-díjjal ismerték el. 2015-ben diplomázott a Zeneakadémián, ahol azóta korrepetitorként dolgozik, s tanít a Kodolányi János Főiskola és a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola jazz tanszakán is. Rendszeresen láthatjuk a magyar jazzélet meghatározó zenészeinek oldalán.