A Bostoni Szimfonikus Zenekar legnépszerűbb fuvolistája pert indított a zenekar ellen, mert ugyanazt a vezetői posztot betöltő férfi fafúvós kollégájánál kevesebb fizetést kapott. Ezzel kezdetét vette az első peres ügy, melyet a július 1-jén hatályba lépett massachusettsi egyenlő bérezés törvényére hivatkozva indított be a zenész.
Elizabeth Rowe 2004-ben csatlakozott a Bostoni Szimfonikus Zenekarhoz, miután egy próbajáték után felvételt nyert első fuvolista posztra. A kiváló zenész a New England Konzervatóriumban is oktat. Állítása szerint éveken át kérvényezte, hogy ugyanannyi fizetést kaphasson, mint az első oboista – aki a zenekarban vele egyenrangú posztot tölt be -, ennek ellenére az ő bérét jóval alacsonyabban tartották.
Az elmúlt hat hónapban dokumentálta a fizetési egyenlőtlenségeket, majd felhívta a zenekar titkárságának figyelmét az egyenlő bérezés törvényi előírásaira, miszerint neki is ugyanannyi fizetést kellene kapnia, mint kollégájának. A zenekar a pert megelőzően azonban nem tett lépéseket az ügy megoldása érdekében.
Szomorú, hogy egy ilyen kimagasló tudású, kiváló hírnevű személynek pert kell indítani ahhoz, hogy a dolgokat igazságos mederbe terelje
– nyilatkozta a fuvolaművész ügyvédje.
Rámutatott a törvényi előírásokra, és megpróbálta házon belül megoldani a problémát. Fél éven át minden lehetőséget megadott a zenekarnak az ügy elsimítására, így a törvénynek és szabályozásoknak megfelelően bőséges bizonyítékot is felmutatott, hogy igazát alátámassza. Sajnálja, hogy bírósághoz kellett fordulnia a helyzet javítása érdekében.
Rowe úgy gondolja, hogy a zenekar őt a Bostoni Szimfonikus Zenekar arcának használta a zenekart népszerűsítő kampányokban, PR- és egyéb sajtóeseményeken, támogatói találkozókon. A fuvolista ezenkívül úgy érzi, hogy a zenekar bosszút állt rajta, amikor megosztotta a fizetési egyenlőtlenséggel kapcsolatos aggályait.
2017 decemberében a zenekar felkérte őt, hogy adjon interjút a National Geographic számára, melyben a szimfonikus zenekar már régóta alkalmazott vak meghallgatásáról beszél, azaz arról, hogy a próbajátékra érkező zenészek függöny mögött, a bírálók számára láthatatlanul játszanak, amivel a zenekar a faji és nemi előítéletek ellen kívánt harcba szállni. Amikor Rowe igent mondott, de megemlítette a zenekar PR-munkatársainak, hogy a fizetésekkel kapcsolatban még diszkriminálnak házon belül, a felkérést visszavonták.
(Via Boston Herald)