Gyors ütemben sokasodnak az Egyesült Államokban az élményközpontú varázsmúzeumok, amelyekben az átélt kalandok, az optikai illúziók és legfőképpen az élmények közvetíthetősége a legfontosabb. Tényleg mi magunk lettünk a műtárgyak?
Chicago nemrégiben megnyílt Csodamúzeuma szerint igen. A tech-milliárdos, Brad Keywell alapította intézmény mind a 19 hatalmas és csupaszín installációja kicsit tudományos és nagyon-nagyon Instagram-kompatibilis. Bejárhatjuk a tükörtermet, kipróbálhatjuk a gravitáció nélküli kamrát, de akár a szobányi DNS-spirálban is tekereghetünk.
A csoda nem olcsó mulatság: a belépőért 32 dollárt kell fizetni, többet fizetni, mint egy MoMA-tikettért. Igaz, a Modern Művészetek Múzeumában csak megcsodálhatjuk a művészettörténet hőseinek alkotásait, a szeles város Csodamúzeumában pedig – néhány Insta-szűrő segítségével – mi magunk válhatunk kiállítási tárgyakká. Vajon tényleg úgy lenne, ahogy Richard Prince Insta-nyomatai elé tett vörös színben izzó neonfelirat állítja, mindannyian művészek vagyunk?
(Via artnet.com)