A Budapesti Wagner-napok új digitális arculata kategóriájának legjobbja lett: aranyat nyert a Kreatív marketing és kommunikációs szaklap díjátadóján a Lollipop reklámversenyen, ahol minden évben a legkreatívabb kommunikációs megoldásokat és a legizgalmasabb kampányokat ismerik el. Az pedig, hogy mit gondolnak a legendás Wagner-énekesek és a nézők a fesztiválról, hogy kik azok, akik több ezer kilométert utaznak újra meg újra, hogy átélhessék a legendás Wagner-élményt és hogy milyen érzés Wagner-napágyakban üldögélni a Müpa teraszán… kiderül a frissen debütált aftermovie képkockáiból!
„Egyetlen egy zeneszerzőnek sincsenek ilyen elszánt hívei, mint Wagnernek, ami azt jelenti, hogy Wagner rendkívül intenzíven hat az emberek egy részére, és a mi célunk az, hogy minél több embert meggyőzzünk Wagner zenéjének intenzitásáról” – mondja Fischer Ádám, a sorozat művészeti vezetője és karmestere a Budapesti Wagner-napokról szóló frissen megjelent kisfilmben.
A filmet a 2018-as előadások előtt és után forgatták, megszólaltatva a közönséget, belesve a kulisszák mögé. Képkockáról képkockára világhírű operaénekesek, valamint a nézők mesélnek arról, hogy miért fontos számukra a Budapest Wagner-napok és mit szeretnek benne a legjobban.
„A gyermeki öröm, ahogy együtt él a zenével. Ez talán az egyik legfontosabb dolog egy karmesterben”
– árulja el a Tannhäuser főszerepében remeklő sztártenor Stephen Gould a backstage-ben Fischer Ádámról. „Szenzációs!” – fogalmaz a kiváló Wagner-énekes, Peter Seiffert az egyik próba szünetében. Sophie Koch világhírű mezzoszoprán pedig a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremről mesél magával ragadóan a kulisszák mögött.
A Budapesti Wagner-napok arculatáról először májusban írtunk:
„Amit legjobban szeretek benne, az az akusztika. Egyszerűen fantasztikus” – mondja. „Egy csoda, ami végbe megy itt a Wagner-napokon” és „csak a Carnegie Hall jut eszembe, ami összehasonlítható a Müpával” – fogalmaznak a nézők és az is kiderül, hogy sokan külföldről érkeznek Budapestre, kifejezetten a Budapesti Wagner-napok kedvéért. Van, aki ötödik vagy hatodik alkalommal váltott bérletet, azaz rendszeresen visszatérő látogatója a fesztiválnak. Sokan a páratlan akusztikát, az előadások és a hangzás kivételes minőségét, és nem utolsó sorban Budapest szépségét említik, mint legfőbb vonzerő.
A Budapesti Wagner-napok új arculata és a kapcsolódó kampány, így a frissen bemutatott kisfilm is a Müpa és a Geometry cégcsoport együttműködésében született meg, Wagner újító szellemisége jegyében a kreatív csapat egy igazán 21. századi, modern vizuális világot képzelt el, amihez a digitális technológiát hívták segítségül.
Az audiovizuális szakemberek és kreatív mérnökök által megalkotott speciális szoftver alapja a hangképelemzés, amely a wagneri vezérmotívumokban megszólaló különböző hangszereket, hangszercsoportokat különböző színű vonalnak-vektoroknak felelteti meg. Így hozva létre azt a látványos animációt, amely az arculat alapját képezi.
Ezt díjazták november végén a Lollipop reklámversenyen is, ahol minden évben a legkreatívabb kommunikációs megoldásokat és a legizgalmasabb kampányokat ismerik el.
Mi köze Király Gábor szürke mackóalsójának a Wagner-operákhoz? Ebből a cikkünkből kiderül:
Ha a Wagner-napokról van szó, természetesen sokan azonnal a legendás tetralógiára, A nibelung gyűrűjére gondolnak. A Ring egy év szünet után, 2019-ben frissített változatban tér vissza, a teljes ciklus két alkalommal lesz látható többek között olyan világsztárok közreműködésével, mint Johan Reuter, Albert Pesendorfer, Stuart Skelton, Catherine Foster, Stefan Vinke, Gerhard Siegel és Lauri Vasar.