Alex Bartsch fotográfus rajong az 1960-as években kifejlődött jamaicai könnyűzenei műfajért, a reggae-ért, melynek leghíresebb képviselőjével, Bob Marley-val még gyermekkorában találkozott. A személyes ismeretség inspirálta őt arra, hogy Londonban és környékén felkeresse és újrafotózza azokat a helyeket, ahol a leghíresebb reggae műfajban készült Vinyl lemezek borítóit fotózták 1967-1987. között.
A lemezborítókon szereplő fotók egykori helyszíneit nem mindig volt könnyű feladat megtalálnia, de Alex Bartsch a leglogikusabb lépésekkel haladt előre projektjében.
Rájöttem, hogy a legjobb, ha rögtön az adott lemez kiadójának környékén kezdem el keresni a helyszíneket. Előfordult, hogy csak a lemezkiadó bejárata elé mentek ki, hogy elkészítsék a borítófotót.
A legtöbb esetben nem sokat változtak a helyszínek, a feladat nehézségét inkább az adta, hogy egy-egy épület vagy tér a fotók elkészülte után néhány évvel eltűnt vagy teljesen átalakult – bevásárlóközpontok vagy lakóházak épültek a helyükön. Alex kollekciója jelenleg 42 képből áll, melyet egy különleges fotós könyv formájában adott ki.
A reggae megnevezést tágabb értelemben szokták használni az összes jamaicai zenére, beleértve a ska, rocksteady, dub, dancehall és ragga műfajokat is. A reggae alapját egy különleges ritmus adja, aminek fő jellemzője a taktusok közötti hullámzás amit a gitáros játszik. A reggae-t gyakran összefüggésbe hozzák a rasztafári mozgalommal, ami befolyással volt számos kiemelkedő reggae zenészre a ’70-es, és ’80-as években. A reggae számok sok egyéb témát is felölelnek a rasztafarinizmuson kívül, mint például a szerelem, a szexualitás, és olykor a társadalom kemény bírálata.
Még ha nem is ismerjük a lemezeket és előadóikat, izgalmas végiglapozni az albumot, hiszen hihetetlen precizitással készültek el a fotók az eredeti helyszínek és a borítók újrafényképezésével. Emellett pedig már maga az ötlet is rendkívüli, és tagadhatatlan rajongásra vall.
(Via deMilked)