Egy friss amerikai kutatás eredményei azt mutatják, hogy azok, akik zenét is tanultak, jóval kevesebb időt töltöttek a számítógép vagy a mobiltelefon előtt, jobb eredményeket értek el a problémamegoldást mérő feladatokban, jobban osztják be az idejüket és súlyozzák a feladatokat, magabiztosabbak és a társas készségeik is fejlettebbek.
A kaliforniai Guitar Center megrendelésére készült kutatásban 2343 szülő vett részt az Egyesült Államok területéről, olyanok, akiknek 7-17 éves zenét tanuló gyermekeik vannak.
85%-uk számolt be arról, hogy a zenét tanuló gyerekek sokkal elhivatottabban dolgoznak azon, hogy befejezzék a feladatot, még akkor is, ha azt nehéznek ítélik.
68%-uk tapasztalta azt, hogy a zenét tanuló gyerekek időben fejezik be a feladatokat, és sokkal jobban használják a naptárt, a tervezőt vagy egyén más hasonló eszközt.
83%-uk szerint a zenét tanuló gyerekek sokkal inkább elfogadják a visszajelzéseket annak érdekében, hogy fejlődjenek.
60%-uk véli úgy, hogy a zenét tanuló gyerekek sokkal inkább fegyelmezik magukat és korlátozzák a monitor előtt töltött időt, míg 42%-a ezt csak külső nyomásra tudja elérni a gyerekénél. 71%-uk tapasztalta azt, hogy a zenét tanuló gyerekek azért állítanak fel magukban korlátot ebben a tevékenységben, mert tudják, hogy az valami más, nekik fontos tevékenységtől vesz el időt.
(Via PR Newswire)