A Los Angeles-i stúdiózenészek attól tartanak, hogy a streamingszolgáltatók egyre növekvő népszerűsége és bevétele őket egyáltalán nem érinti; és az sem könnyíti meg az életüket, hogy egyre több film zenei anyagát veszik fel Európában.
A hollywoodi zenészekre először a hangosfilm volt tragikus hatással, akkor mintegy húszezer muzsikus veszítette el az állását a mozipalotákban. A lemezek megjelenése újabb állásokat szüntetett meg. A technológia változása most ismét jelentősen beleszól az életükbe.
A streamingszolgáltatók ugyanis nem hajlandók megtenni a stúdiózenészek után azt, amit a közreműködő énekesek után megtesznek: befizetni utánuk a jogdíjat a központi alapba. Ez nekik cseppben a tenger lenne: a szórakoztatóiparból származó hasonló bevételek összesen 3 milliárd dollár, a legutóbbi adatok szerint a stúdiózenészek után befizetett járulék ebből mindössze 85 millió dollár. A zenészek szervezete szerint egy stúdiómuzsikus jövedelmének 75%-a ebből az alapból származik.
Az Amerikai Zenészek Szervezete (American Federation of Musicians) és a Film- és Televíziós Producerek Szövetsége (Alliance of Motion Picture and Television Producers) továbbra is tárgyal, de egyelőre nem jutottak olyan megegyezésre vagy keretszerződésre, amilyenre a „vonal fölötti”, azaz neves muzsikusokkal már 2014-ben sikerült. A stúdiókat képviselő ügyvédek szerint nincs pénz a rendszerben a stúdiózenészekre.
A muzsikusok szerint mérhető a letöltések és az előfizetések száma, ráadásul az öt évvel ezelőtti keretszerződés nem ezekkel a számokkal operál, hanem fix összegekkel. És még azt is hozzátette a szervezet képviselője, hogy a tárgyalásokon egyáltalán nem a valódi döntéshozókkal ülnek szemben.
(Via The Hollywood Reporter)