A színház visszavár címmel indít kampányt a Déryné Program az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális Államtitkárságának támogatásával. A projekt példaértékű szakmai összefogásban valósul meg, a résztvevő kulturális intézmények a közönség iránti hálájuk kifejezése mellett az újbóli személyes találkozásra szeretnék ösztönözni nézőiket.
A kampányt életre hívó Déryné Program partnereként a Nemzeti Színház, a kaposvári Csiky Gergely Színház, a Budapesti Operettszínház, a Thália Színház és a Fővárosi Nagycirkusz vett részt.
A kezdeményezés célja a kultúrafogyasztás társadalmi üzenetének erősítése. A színház visszavár bemutatja, hogy az előadó-művészeti szakemberek hálásak a közönség támogatásáért, és várják, hogy a nézőkkel való személyes találkozáson keresztül újra átélhessék együtt a színház varázslatát.
„Az elmúlt több mint egy év embert próbáló volt mindannyiunknak, a színházi szakma sem kivétel ez alól. Mint igazgató, és mint művész is tapasztaltam. A legfájóbb számunkra a bizonytalan ideig tartó várakozás a találkozások nélküli légüres térben. A bennünk rekedt alkotóenergia ugyan folyton új utakat keresett, de a nézőkkel való fizikai találkozás nélkül nem tudott a színház igazi csodája létrejönni. Ezzel a kampánnyal azt akarjuk üzenni a nézőknek, hogy számítunk rájuk, hogy visszavárjuk őket, hiszen biztos vagyok benne, hogy az a szellemi-lelki táplálék, amit a színház nyújt, számukra is hiánypótló. Örülök, hogy ez a közös tapasztalat közös ügy lett, amiből A színház visszavár kampány született” – fogalmaz Kis Domonkos Márk, Jászai Mari-díjas színművész, a Déryné Program igazgatója.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma kiemelten fontosnak tartja a nehéz helyzetbe került kulturális szegmens támogatását, így a Déryné Program kezdeményezését azonnal felkarolta.
„A pandémiát nem tartom életünknek sem a részének, sem a történetünk bármilyen megszakításának. Rossz és kegyetlen, dramaturgiát nélkülöző horrornak tartom, amelyből fel kell ébredjünk, a függönyök legördülése után folytatjuk e baljós előadás megtekintése előtti kevésbé kalandos, de annál élhetőbb életünket, és azt kívánjuk, rémálmainkban se térjenek vissza ezek a borzalmak.
A világnak fel kell ébrednie ebből a szörnyű és sok áldozatot követelő rémséges valótlanságból, és folytatnia, vagy újrakezdeni kell mindent. A valót. Talptól a fejbúbig, földtől az égig. A mindennapok tényszerű megszakítottsága azonban nem elkendőzhető. A művészetekben, a művészek járványhelyzetben felmutatott bátorságának és alkotói józanságának köszönhetően, vélhetően ott folytatódik minden, ahol megszakadni látszottak az addigi alkotói folyamatok – és az élet folytathatóságának érzetében bennünket leginkább ez erősíthet meg. „Az élet él, és élni akar”, mondja a költő, üzenik szavai nyomán a művészek, üzen nekünk az élet. Folytassuk hát még nagyobb szívvel, erővel, hálával, tenni akarással. A színház mindenkit visszavár!” – foglalta össze a projekttel kapcsolatos gondolatait Fekete Péter, ez EMMI kultúráért felelős államtitkára.
A kampány amellett, hogy összefogás a teátrumok részéről, közös munka ügynökségi oldalról is. A kezdeményezés és a kampánystratégia a több kulturális intézmény és színház marketingjét is segítő Brandtailor nevéhez fűződik, a kreatív tervezést és a produkciót a Creativo Media, az arculatot a StrongSolutions, a kommunikációt pedig a VízióMédia jegyzi. A kampány integritását a megjelenési felületek és az időzítés biztosítja:, a kommunikáció TCR, online felületek, OOH, rádió és PR megjelenésekre épül. Az üzenetet a projektet életre hívó alkotók és szakemberek először május-júniusban, ezt követően pedig az augusztus-szeptemberi időszakban is erősíteni kívánják a nézőkben.