A többségében női alkotók munkáit bemutató kiállításon egyedüli magyarként Reigl Judit képviseli a női művészeket a potsdami Museum Barberiniben. A Szabadság Formája, Nemzetközi absztrakció 1945 után című tárlatra több mint 50 művész alkotását kölcsönözték a világ vezető modern és kortárs múzeumaiból és meghatározó magángyűjteményekből.
A művész ikonikus 1958-as Dominancia-Központ című festménye mellett egy 1956-os Villám című, mintegy kétméteres alkotása is szerepel, melyet a párizsi Centre Pompidou adott kölcsön erre az utazó tárlatra.
Az amerikai absztrakt expresszionizmus kiemelkedő művészei – többek között Joan Mitchell, Lee Krasner, Helen Frankenthaler, Mark Rothko, Jackson Pollock, Bart Newman – festményei mellett az európai informel alkotók, mint Georges Mathieu, K.O. Götz, Pierre Soulages és nem mellesleg a szintén magyar származású Hantai Simon munkáit is megtekinthetik a látogatók.
Reigl Judit szélesebb körű sikere 80 éves kora után köszöntött be, miután megismerkedett Makláry Kálmánnal. A galériás közreműködésével itthon három múzeumi kiállításon voltak láthatók a Kossuth-díjas festő fantasztikus alkotásai. 2005-ben a Műcsarnok adott otthont az első retrospektív tárlatnak, majd ezt követte 2010-ben a debreceni Modem és 2014-ben a budapesti Ludwig Múzeum.
A művészt Makláry 2004 óta képviseli hazai és nemzetközi szinten egyaránt, műveit rendszeresen állítja ki Európa számos neves művészeti vásárán. Ennek a kitartó munkának köszönhetően a nemzetközi szakma, nyugat-európai és amerikai szakemberek, művészettörténészek és gyűjtők elkezdték újra felfedezni életművét, számos elismert külföldi kiállítóhely adott helyet az alkotásait bemutató tárlatoknak.
Reigl Judit művei hidat képeznek a két kontinens hasonló indíttatású iskolái között. A kiállításra való bekerülés is azt bizonyítja, hogy Reigl művészete a háború utáni absztrakt festészet mainstreamjének meghatározó része.
A mintegy 100 absztrakt alkotást bemutató kiállítás októberétől a bécsi Albertina Modernben, majd az oslói Munch Múzeumban is látható lesz. A Potsdamban szeptember 25-ig látogatható tárlat kurátora Daniel Zamani.
(Via MTI)