Hetedik alkalommal rendezi meg a JCDecaux az Álljon meg egy novellára! című ikonikus pályázatát. A Libri támogatásával megvalósított irodalmi versenyre ezúttal tematikus megkötés nélkül várják az alkotásokat április 30-ig a pályázat weboldalán.
„A történetek összekötnek minket, a történetekben találkozhatunk” – így szól a JCDecaux hetedik alkalommal meghirdetett Álljon meg egy novellára! pályázatának idei szlogenje.
Ismét visszatér az ország kedvenc novellapályázatával a JCDecaux, hogy a nyertes alkotásokkal elárasszák a legforgalmasabb nagyvárosi busz- és villamosmegállók plakátfelületeit. A citylightokon publikált rövid novellák az elmúlt évek alatt számtalan ismeretlen szerzőt juttattak hírnévhez, és még annál is több tömegközlekedéssel utazót láttak el értékes olvasmányokkal. A nyertes novellákból készült már podcast, színdarab, válogatáskötet, kiterjesztett valóság alapú játék, és még zsebre tehető kupon is a legszebb idézetekkel.
A hagyományt folytatva a jelentkezők idén is minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelmű, tetszőleges témájú novellával nevezhetnek. A húsz nyertes pályázó lehetőséget kap arra, hogy több millió ember előtt publikálja az alkotását, és ezzel mások életére is hatással legyen.
A zsűrizésben idén részt vesz a Libri marketing és kommunikációs igazgatója, Ludvig Orsolya is, aki több platformon is felhívta már a figyelmet az olvasás jótékony mentális és fizikai hatásaira: „Tudományos adatok igazolják, hogy
az olvasás jelentősen hozzájárul a mentális egészségünk megőrzéséhez.
Már napi 20 perc is közel 70%-kal csökkentheti a stresszt, ezért is hoztuk létre a 20 perc könyvklubot, melyben beleolvasási lehetőséget adunk hosszabb művekbe, ezzel is inspirálva az olvasókat. A novella olyan műfaj, mely közelíti a 20 percnyi olvasást, így számunkra lelkesítő, hogy az olvasásra buzdítás mellett most írásra is ösztönözhetjük az alkotó kedvvel megáldottakat. Külön öröm, hogy fiatal tehetség kategóriát is létre hozhattunk, támogatva ezzel a feltörekvő pályakeresőket.”
A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H. Miklós színművésszel és Jamniczky Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával jelöli ki a nyerteseket.
„A elmúlt évek alatt többször tapasztaltuk zsűritársaimmal, hogy a legjobb történetek sokunk számára ismerős élethelyzeteket mutatnak be, és azokra alternatív megoldásokat, útvonalakat és pozitív példákat kínálnak” – mondja Jamniczky Tímea – „idén ezért az összekapcsolódás lett a pályázat hívószava, hiszen a JCDecaux-nál évek óta fontosnak tartjuk, hogy a hirdetői felületeinkkel hozzájáruljunk egy elfogadóbb, egymásra jobban odafigyelő városi közösség létrejöttéhez, és teret adjunk a társadalmi értéket teremtő kezdeményezéseknek.”
A fődíjas alkotás 300 000 forintban részesül. Idén először a 25 év alatti felfedezetteket is díjazzák: a Libri fiatal tehetség különdíjasa 200 000 forintot nyerhet.
Az Álljon meg egy novellára! kortárs irodalmi pályázatra az elmúlt évek során összesen közel 20.000 (pontosan 19.300) novella érkezett.
További részletek a pályázat weboldalán és Spotify csatornáján érhetők el.