Az Örkény István Színház a 2024/2025-es évadban tíz bemutatót tart, ebből 7 ősbemutató. Így rajzolódik ki az a törekvés, hogy az új színpadi irodalomra és a jelenkor formanyelvére figyelő kortárs színház legyen az Örkény: friss szövegek és alkotói optikák határozzák meg az évadot.
Idén húszéves jubileumát ünnepli a színház, ebből az alkalomból számos kísérőprogram gazdagítja a műsort, amelyekről bővebb tájékoztatást az ősz folyamán kapnak a nézők.
A 2024. július 5-én a Városmajori Szabadtéri Színpaddal koprodukcióban bemutatott [ESCAPE] – A Donkihóte-projekt októberben kerül a Madách téri színház repertoárjára. Ezt megelőzően az évad első bemutatója a Galilei élete lesz, Bertolt Brecht művét Polgár Csaba rendezésében láthatja a közönség. Decemberben zenés bemutató érkezik, Aesopus állatmeséiből Dargay Marcell, Fábián Péter és Parti Nagy Lajos készít „fabularevüt”, A nyúl füle címmel. 2025 tavaszán Michael Haneke Szerelem című filmjének színpadi adaptációját Ördög Tamás rendezi, Pogány Judit és Gálffi László főszereplésével. A nagyszínpadi évadot Bodó Viktor rendezése zárja, aki Füst Milán Boldogtalanok című drámáját állítja színpadra.
A Stúdióban Kiss-Végh Emőke rendezése, a Romantika az első, amely a rendező saját darabja. A következő stúdióelőadás Puskin Anyegin című klasszikusa, Dohy Balázs rendezésében. Tompa Andrea Sokszor nem halunk meg című regényét Gáspár Ildikó viszi színre, a színpadi adaptációt is ő készíti.
Két önálló est is helyet kap az új évadban: Bíró Kriszta rendezőként debütál az Ostromdressz című darabbal, amit Kassai Margit 1944-45-ös naplóbejegyzései alapján alkalmazott színpadra Kókai Tünde számára, valamint Gálffi László önálló estje is bemutatásra kerül, amelyben kollégáját és barátját, a száz éve született Darvas Ivánt idézi meg.
Gálffi László visszatér alkotói szabadságáról, visszaveszi szerepeit a Jelenetek a bábuk életéből és az Isten című előadásokban. A társulathoz szerződik Szaplonczay Mária, akit az Örkény közönsége már két produkcióban, a Solnessben és a Bűn és bűnhődésben is láthatott.