A Müpa Magazin március-áprilisi számának címlapján Kristine Opolais lett operaénekes, akivel a Budapesti Tavaszi Fesztiválon találkozhatunk. Keresse a magazint a megszokott lelőhelyeken, vagy lapozzon bele online. Az előszóban ezúttal Chick Corea gondolatait olvashatjuk:
Mindig nagy örömmel várom az Önökkel való találkozást, de most különösen, hiszen ez, a negyedik alkalom különleges lesz. A Müpa fennállásának tizenötödik évfordulójára azt a megtisztelő felkérést kaptam, hogy a születésnap megünnepléséhez új szerzemény megírásával és előadásával járuljak hozzá. Darabom ihletője Bartók Béla, akinek zenéjéből a magyarság, a magyar lélek lényegét vélem kihallani. Ha Magyarországra gondolok, Bartók mindig eszembe jut. Zenéjével a hatvanas években, középiskolás koromban kerültem közeli kapcsolatba, annyira, hogy jórészt az ő Concertójának hatására lett belőlem zeneszerző.
Nem véletlen hát, hogy új darabom munkacíme is Concerto, pontosabban Concerto trióra. Arra gondoltam ugyanis, hogy egy trió, adott esetben az én trióm, ugyanúgy eljátszhat egy versenyművet, mint egy szimfonikus nagyzenekar. A vállalkozás rendhagyónak tűnhet mindazok számára, akik tudják, hogy ez az együttes, a Trilogy, amelynek két másik tagja egyénileg és együttesvezetőként is méltán világhírű muzsikus, improvizatív játékáról ismert. Nos, a számukra most születő darabban is lesz improvizáció, nagy része azonban előre megkomponált. Újfajta kamarazenének nevezném, és remélem, tetszeni fog. A concerto az én értelmezésemben közös alkotást jelent. Létrejöttében közreműködik a szerző, az előadógárda és a közönség. Várjuk tehát önöket a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe, március 24-én. Mi nagy várakozással és izgatottan készülünk a bemutatóra.