A Bach Bridges program keretében valósul meg a Budapest Music Centerben, 2017. április 18–21. között az a 3 koncertből álló sorozat, amelyen a Budapesti Fesztiválzenekar és az Amszterdami Concertgebouw Zenekar szólistái muzsikálnak majd együtt.
Johann Sebastian Bach 300 éve az ihlet és a vigasz forrása a zeneszerzők és zenekedvelők számára egyaránt. Vitathatatlanul ő minden idők legnagyobb befolyást gyakorló zeneszerzője, művészete segít a klasszikus zene megértésében.
A Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam osztrák születésű brácsaművésze, Michael Gieler kezdeményezésére jött létre a Bach Bridges zenei program, amelynek célja, hogy egy-egy ország muzsikusainak a közreműködésével Európa több országában rendezzenek koncertsorozatokat, a későbbiek során oktatási, illetve a klasszikus és a kortárs zenét népszerűsítő, ismeretterjesztő programokat. Az így létrejövő koncertsorozatok középpontjában Bach zenéje áll, de bemutatásra kerülnek a barokk kor más művei is, illetve olyan későbbi korok zeneszerzőinek a darabjait is műsorra tűzik, akikre Bach művészete hatással volt, így a jelen kor komponistáinak a munkáit is hallhatja a közönség.
A Bach Bridges program keretében valósul meg a Budapest Music Centerben, 2017. április 18–21. között az a 3 koncertből álló sorozat, amelyen a Budapesti Fesztiválzenekar és az Amszterdami Concertgebouw Zenekar szólistái muzsikálnak majd együtt.
A Bach Bridges Budapest első koncertje Johann Sebastian Bach virtuóz, mondhatni komolytalanabb oldalát mutatja be. Ennek ellentéte a hangversenyen másodikként elhangzó, Bach tehetséges fiának Carl Philipp Emanuel Bachnak a Csellóversenye, illetve Fischer Iván a szünet után felcsendülő új műve, amit a Bach Bridges felkérésére írt. Fischer Táncszvitjét pár nappal a budapesti előadás előtt, a Gran Canaria Nemzetközi Bach Fesztiválon hallhatják a világon először, így a darab magyarországi bemutatója ezen a koncerten, a BMC-ben hangzik el.
Rengeteg komponistát ihletett meg Johann Sebastian Bach, így Kurtág György világhírű magyar zeneszerzőt is – a Bach Bridges koncertsorozat második hangversenyén többek közt Kurtág műveiből is válogattak a műsor összeállítói. A program középpontjában azonban ez alkalommal is egy Bach mű, a Musikalisches Opfer (Zenei áldozat) triószonátája áll, a teljes darab amúgy tíz kánont, két fúgát és egy triószonátát tartalmaz, melyek alapja a II. (Nagy) Frigyes porosz király által megadott téma. A Bach Bridges felkérésére született az est legfiatalabb szerzőjének, a magyar származású holland Peter Vighnek az Ouvertures and Canons című műve, tükrözve Bach ellenpont művészetét. Ezután nem meglepetés, hogy a koncertet Beethoven Nagy fúgája, a szerző legradikálisabb, legmodernebb hangzású műve zárja.
A budapesti Bach Bridges koncertsorozat zárókoncertjén Johann Sebastian Bach művei mellett a Schönberg tanítvány osztrák zeneszerző Anton Webern kompozíciói szerepelnek. A finom darabok tükrözik a zeneszerzés érzelmi és szellemi koncentrációját. A mini fesztivál utolsó darabjaként pedig Bach legünnepibb kantátája szólal meg.
Játsszon a Papageno.hu facebook oldalán és nyerjen páros belépőt az április 18-21. között megrendezésre kerülő három részből álló koncertsorozat bármelyik hangversenyére. A helyes választ a játék facebook posztja alatti kommentben várjuk.
Kérdésünk
Az április 18. és 21. között a BMC-ben megrendezésre kerülő Bach Bridges fesztivál műsorán szereplő művek szerzői közül ki az, akit tavaly 90. születésnapja alkalmából világszerte ünnepeltek, és akinek eddig közel 30 Bach-átirata került kiadásra?
- Fischer Iván
- Anton Webern
- Kurtág György
Mikor: április 18–21.
Hol: BMC
További információk ide kattintva.