A minőség nagykövete mindig ott van, ahol lennie kell. Pécsett a Kodály Központban, Bécsben a Musikvereinban és Budapesten a Müpában. Velük rákapcsolódhatunk a szimfonikus energia kimeríthetetlen töltőjére. Az együttes a 2023|2024-es évadban immár két évtizede áll a fővárosi intézmény színpadán.
A pécsiek Pannon bérletének péntek esti hagyományos öt koncertje gyógyír a léleknek, amelyben ott van a szenvedély és az ünnep, a már ismerős és a felfedezésre váró dallamok sora is.
„A koncertek hangjai színes és mégis áttetsző üveggolyókként jelenhetnek meg a képzeletedben: a koncertről hazafelé menet tovább csörögnek a zsebedben, kincsként simulnak a markodba. Ha belenézel a mélyükbe, egyszerre tükrözik vissza a múltat és mutathatják meg a jövőt: új távlatokat nyitnak benned, hogy biztosan célba találj.” – üzeni közönségének a pécsi együttes. Így tehát nyugodtan „zsebre tehetjük”, amit a hangversenyeken kapunk.
Május 31-ig újíthatják meg, illetve szeptember 29-ig vásárolhatnak új bérletet a zenebarátok. A zenekar családbarát programja keretében vendégül látják a 6-18 éves korosztályt, azaz díjmentes bérlet és belépőjegy váltható a zenekar bérletes koncertjeire Budapesten és Pécsett.
A Leo McFall brit dirigens által vezényelt nyitókoncerten elhangzó Bartók Táncszvit Budapest egyesítésének 50. jubileumára készült. A koncerten elhangzik Max Bruch végletesen szenvedélyes és romantikus hegedűversenye, amely lázban tartja a hegedűsöket, nemkülönben Jennifer Pike művésznőt. A koncertet záró Rahmanyinov III. szimfónia ugyancsak bővelkedik az érzelmekben és ambíciókban.
A második koncert Dohnányi Ünnepi nyitányával kezdődik, mellyel Pest, Buda és Óbuda egyesítésére adott koncerten ünnepeltek egykor. Elhangzik talán minden idők legnehezebb zongora concertója, Rahmanyinov III. zongoraversenye Balázs János előadásában méltó kezekre talál. Saint-Saëns a III. szimfóniáját annyira tökéletesnek érezte, hogy kérésre sem írt többet a műfajban. Két tételében is helyet kap egy orgona a zenekari hangszerek között. A koncert orgonistája Kovács Szilárd Ferenc, dirigense pedig az együttes vezető karmestere, Bogányi Tibor lesz.
A harmadik koncert sikerszerzőket és darabokat sorakoztat fel. A végzet hatalma című darab a Verdit övező rajongás közepette született. A koncert versenyművét jegyző Paganinit az ördög hegedűseként emlegették, és az I. hegedűversenyének már a koncepciójában is van valami boszorkányos: a mű Esz-dúrban szól, mely a zenekaron bársonyosan hangzik, de a szólista, Kelemen Barnabás hangszere minden korabeli hangzásnál fényesebben, Disz-dúrban szól majd. Richard Strauss Imigyen szóla Zarathustra című műve meghatározó lett, a filmzene is sokat köszönhet neki. Az est karmestere Varga Gilbert lesz.
Márciusban Janáček Sinfoniettája „a kortárs, szabad ember lelki szépségét és örömét festi le, erejét és bátorságát a győzelemért való harcra”. Glazunov Szaxofonversenye egy csapásra a szaxofonirodalom fontos darabjává vált. A ritkán hallható concerto előadója Valentine Michaud művésznő lesz. Sosztakovics koncertzáró 12. szimfóniájának programja az 1917-es forradalom eseményeit veszi végig. Az est karmestere Héja Domonkos.
Az utolsó hangverseny főhajtás az európai kultúra előtt: Beethoven első és, az Unió himnuszaként is ismert utolsó szimfóniája hangzik el. Művészetszemlélete az alfája és omegája lett a későbbi szerzőknek. A koncert szólistái Pasztircsák Polina, Gál Erika, Brickner Szabolcs és Cser Krisztián. A Magyar Rádió Énekkara működik közre, karigazgató Pad Zoltán. Karmesterként sokadik alkalommal Gérard Korstent köszönthetjük.