Valószínűleg már te is hallottad azt a kifejezést, hogy remarketing, de nem biztos, hogy pontosan ismerted a jelentését. Pedig nagyon hasznos dolog, ha a webáruházad üzemeltetése során beépíted a marketinges eszköztáradba. Miért? Cikkünkből kiderül.
Remarketing – hogyan fordíthatod a javadra?
A remarketing a Webáruház készítés áraknál is a webshop készítés egyik lényeges eleme, aminek a segítségével azokat a látogatókat tudod megcélozni, akik korábban már jártak az oldaladon. Ők azok, akik már korábban valamilyen formában interakcióba léptek veled. Más néven még retargetingnek is szokták nevezni, amely újra megcélzást jelent, az utóbbi mégsem teljesen ugyanazt jelenti. Azonnal kiderül, hogy miért.
A honlapba bizonyos kódokat kell ágyazni, amelyek különböző információkat gyűjtenek a látogatókról, listákat vagy közönségeket hozva létre a hirdetési rendszerekben. Az alkalmazásával egyszerűbbé válik a célközönséged felkutatása, hiszen meg fogod tudni, hogy kik alkotják a te célközönségedet. Olyan fontos információkat tudhatsz meg róluk például, hogy mi érdekelte őket, mikor jártak ott – ez megkönnyíti számodra a hirdetések létrehozásakor a célzott csoportok meghatározását. Ezeket a legjobban a Google és a Meta hirdetéseiben tudod alkalmazni.
Remarketing vagy retargeting – melyiket válasszuk?
Ahogyan azt már az előzőekben említettük, a remarketing és a retargeting nem ugyanazt jelenti, most arról lesz szó, hogy mit is jelentenek külön-külön.
A remarketing során a korábbi vásárlókat, illetve kosárelhagyókat célozzuk meg újból egy kampány segítségével. Ezzel szemben a retargetingnél bármelyik korábbi látogatót megcélozhatjuk, aki már egyszer járt a weboldalunkon. Ez leggyakrabban a Google és Meta hirdetéseiből valósulhat meg.
A remarketing kampányok fontossága vitathatatlan: szükséges ahhoz, hogy a korábban már nálunk járó látogatók, vásárlók ne felejtsenek el minket, ezért emlékeztetni kell őket az oldalunkon tett látogatásra, vagy esetlegesen arra, hogy mi az, amit nálunk felejtettek a kosárban. Ez történhet e-mail-kampány, Google vagy Facebook hirdetések formájában.
Mi az az AIDA modell?
Az AIDA modell jól szemlélteti a remarketing működését azzal, hogy bemutatja a vásárlóvá válás útját. Mindez 4 részből áll:
- Attention – azaz a figyelem felkeltése, ennek során ismertetjük meg a leendő vásárlóinkkal a termékeinket, szolgáltatásainkat.
- Interest – azaz az érdeklődés kialakítása, a megismertetés mellett nagyon lényeges, hogy fokozzuk az érdeklődésüket, és ezzel a vásárlás felé tereljük őket
- Desire – vagyis vágykeltés, ennél a pontnál már érzelmi kötődés alakul ki a márka iránt, ekkor tudatosul a leendő vásárlókban a birtoklási vágy, hogy meg akarják venni a terméket vagy szolgáltatást
- Action – cselekvésre való ösztönzés, ez a pont a kapcsolatfelvételt vagy már azt a tényleges konverziót jelenti, amely jelen esetben a vásárlás lesz.
Jellemző módon egy vásárló ezen az értékesítési tölcséren halad végig, egészen addig a pillanatig, amíg a tényleges vásárlás megtörténik.