Chuang Tzu’s Dream című kompozícióm tisztelgés Chuang Tzu (i.e. IV. sz.) kínai filozófus előtt, aki a taoizmus egyik első fontos értelmezője. Műkodése hatással volt a kínai költészetre és tájfestészetre is.
Az egyik legkorábbi, álommal kapcsolatos kínai történet Chuang Tzuhoz fűződik: álmában pillangóként látta önmagát, majd fölébredve nem tudta eldönteni, valóban ő, Chuang Tzu álmodta-e, hogy pillangó, vagy épp most a pillangó álmodja magát Chuang Tzunak.
Amióta csak zenével foglalkozom, mindig lenyűgözött a hangokból építhető világ sokszínűsége. Vajon való létezésében más-e ez, mint az anyagi világ? Átalakítható-e egyik a másikká? Pontosan ezeket a kérdéseket fedeztem föl Chuang Tzu álmában.
Kompozíciómat az Új Magyar Zenei Fórum 2009 zeneszerzőverseny pályázatára írtam 2008-ban. Művem apparátusát 13 hangszer (4 fúvós, 5 vonós, 2 ütős, 2 húros) alkotja, melyek közül kiemelt szerepet kap a szóló cselló. A mű hangkészlete hat, egyenként hat hangból álló akkord különböző transzpozícióival jött létre. Az akkordok Pierre Boulez hat hangszerre írott Dérive 1. (1984) cimú darabjával állnak szoros osszefüggésben: a Boulez-mű – a tizenkét hangból szintén hatot felhasználó – akkordjaiból létrehoztam azok árnyék/inverz akkordstruktúráit. Darabom szerkezeti tagolásában az akkordok vertikális illetve horizontális megszólalásai hallhatók. Ezeket az egységeket köti össze az olykor lírai, máskor drámai csellószóló.
A zenemű a Papageno.fm műsorán is hallható.