Az elmúlt évek egyre reménytelenebbé váló szürkesége után meglepően színes műsortervvel állt elő Dominique Meyer. Miután nemrég kiderült, hogy harmadik ciklusba nem kezdhet a Wiener Staatsoper élén, s új állás után kell néznie, nyilvánvalóan olyan látványos programot kellett összehoznia, melyek reményei szerint legalább az elmúlt évek folyamatos színvonal-csökkenését valamilyen formában felülírhatják. A változatosan kiválogatott premierekkel és a hatalmas repertoárral egyvalaki biztosan nyerni fog: a közönség.
A bemutatók sorát a Staatsoperben sohasem játszott Játékos nyitja 2017. október 4-én (karmester: Simone Young, rendező: Karoline Gruber), melyet egy másik 20. századi remek mű, a Lulu követ – természetesen Friedrich Cerha 1979-es III. felvonásával (karmester: Ingo Metzmacher, rendező: Willy Decker, főszereplők: Agneta Eichenholz, Angela Denoke, Bo Skovhos, Franz Grundheber).
A Staatsoper hatalmas színpadától és nézőterétől teljesen idegen preklasszikus darabok sorát Händel műve, az Ariadate folytatja (karmester: William Christie, rendező: David McVicar). A jelentős osztrák komponista, Gottfried von Einem születésnek centenáriuma tiszteletére márciusban talán legfontosabb operáját, a Danton halálát újítják fel, a főszereplők Wolfgang Koch és Herbert Lippert lesznek. Régóta hiányzik a bécsi repertoárról a Sámson és Delila, melyet Roberto Alagna és Elina Garanca kedvéért tűznek műsorra májusban. Az évad utolsó bemutatója A bűvös vadász, melyet Tomas Nepotil tanít be, Agátát Camilla Nylund énekli. Az első balett-premier három kiváló angol alkotó – Kenneth MacMillan, Wayne McGregor és Frederick Ashton – egy-egy alkotása lesz. Januárban pedig Edward Clug, a Maribor Ballet vezetőjének Peer Gyntjét láthatja a bécsi közönség.
A bemutatókon felül 48 opera szerepel a 2017/18-as évad műsortervén. Wagnertől a Lohengrin, a néhány napja felújított Parsifal és a Ring, Mozarttól a Figaro házassága, a Don Giovanni és A varázsfuvola, Richard Straustól a Salome, az Elektra, A rózsalovag, az Ariadné Naxos szigetén, az Arabella, a Daphné és a Capriccio. A német operák közül műsoron lesz még az elmaradhatatlan Fidelio, a Jancsi és Juliska és szilveszter környéki Denevér. Jövőre Verdi műveit a Macbeth, a Rigoletto, A trubadúr, a Traviata, Az álarcosbál, az Aida, a Simon Boccanegra, az Otello és a Falstaff képviseli, Puccinit a Bohémélet, a Tosca, a Pillangókisasszony és a Turandot. A veristák közül színpadra kerül az Adriana Lecouvreur és az André Chénier, a bel canto operák közül a Puritánok, a Szerelmi bájital, az Ezred lánya, a Don Pasquale, A sevillai borbély, az Olasz nő Algírban és a Hamupipőke. A francia repertoárból a Carmen és a Faust mellett az idén nyáron bemutatásra kerülő Pelléas és Mélisande is műsoron marad, az szláv darabok közül az Anyegin, a Ruszalka, a Katja Kabanova és a Hovanscsina színesíti a kínálatot.
Az operaénekesek krémkéből az alábbi művészeket várja a Staatsoper jövőre: Danielle de Niese (Don Pasquale), Angela Gheorghiu (Tosca), Anja Harteros (André Chénier), Evelyn Hetlitzius (Elektra, Katja Kabanova), Anna Netrebko (Adriana Lecouvreur, A trubadúr), Kristine Oplais (Pillangókisasszony), Olga Peretyatko (Traviata), Krasimira Stoyanova (A rózsalovag, Ruszalka), Iréne Theorin (Ring), Sonya Yoncheva (Faust), Waltraud Meier (Elektra), Roberto Alagna (Otello, Turandot), Piotr Beczala (Adriana Lecouvreur, Carmen), Pavol Breslik (Traviata), Juan Diego Florez (Rigoletto), Vittorio Grigolo (Szerelmi bájital), Jonas Kaufmann (André Chénier), Rolando Villazon (Anyegin, Faust), Carlos Alvarez (Carmen, Az ezred lánya, Figaro házassága), Plácido Domingo (Traviata), Thomas Hampson (Simon Boccanegra), Dmitry Hvorostovsky (Az álarcosbál, Otello, Rigoletto), Simon Keenlyside (Pelléas és Mélisande), Mariusz Kwiecien (Anyegin), Ambrogio Maestri (Falstaff, Tosca), Ferruccio Furlanetto (Hovanscsina, Anyegin), Eric Halfvarson (Az istenek alkonya), René Pape (A varázsfuvola), Erwin Schrott (Szerelmi bájital, Faust, Tosca).
Az évad teljes programja itt tekinthető meg.