A Kárpát Fesztivál keretein belül két ungvári születésű, két különböző generációt képviselő kitűnő zongoraművész, Örmény József és Seleljo Irén ad közös estet szülővárosában, több mint 200 év muzsikájából válogatva, míg Kolozsváron Beethoven nyomában címmel állította össze koncertjét ifj. Csíky Boldizsár és az Accord Quartet.
„Nagy feladat és egyúttal öröm is számunkra, hogy a művészek több zenei helyszínen, Magyarországon, Erdélyben, Kárpátalján és a Felvidéken is a közönség elé léphetnek, és azt is nagy lehetőségnek érezzük, hogy a Kárpát-medencei népek muzsikái egymás mellett, ugyanazon zenei fesztivál keretén belül csendülhetnek fel” – Bonnyai Apolka zongoraművész, a fesztivál művészeti vezetője így foglalta össze az eseménysorozat eszmeiségét, amelynek keretein belül ezúttal Ungváron és Kolozsváron találkozhatnak kivételes hangulatú koncertélménnyel az odalátogatók.
Szeptember 29-én 18:30-kor az ungvári zsinagógában Seleljo Irén és Örmény József lép fel közösen, a műsoron klasszikus, romantikus, 20. századi és kortárs művek is felcsendülnek, a táncok pedig különösen fontos szerepet kapnak az esten. Kezdésként Beethoven B-dúr zongoraszonátája harmadik tétele, a Minuetto csendül fel, majd ezt követi a francia Ravel a bécsi klasszika első nagy mestere, Joseph Haydn előtt tisztelgő Menuet sur le nom d’Haydn című alkotása.
Ravel idősebb kortársa, a szintén a 19-20. század fordulóján alkotó Debussy is írt egy hommage-t Haydnnak, ami tulajdonképpen egy keringő. A menüett és a valcer után újabb táncot hallunk: Eötvös Péter, napjaink egyik legnagyobb és legeredetibb komponistája saját kertjében figyelte meg a pillangók mozgását, ennek alapján írta meg a Dances of the Brush-footed Butterfly című darabot.
Liszt Ferenc, aki előszeretettel népszerűsítette az általa nagyra tartott szerzőket, közel száz komponista műveiből készített átiratot, ezek között Schubert darabjai különleges helyet foglalnak el. A zeneszerző Bécsi esték című sorozatból ezúttal az egyik valcer csendül fel, majd Debussy csodálatos Bergamaszk-szvit című négytételes sorozata elevenedik meg. Márton István Emlékezés című darabjának megszólaltatásával a művészek tisztelegni kívánnak az egyik legjelesebb 20. századi kárpátaljai zeneszerző-zongoraművész-pedagógus munkássága előtt. Az 1996-ban elhunyt Márton István rendkívül sokat tett Ungvár koncertéletének fellendítéséért. A különleges hangulatú estét Mozart, majd Schubert 21 évesen alkotott négykezes rondója zárja, amiben a két zongoraművész együtt lép színpadra.
Az erdélyi ifj. Csíky Barnabás és az egyik leghíresebb magyar kamarazenei formáció, az Accord Quartet közös szeptember 30-i, 19:30 órakor kezdődő kolozsvári koncertjét két Beethoven-mű keretezi. A sorozatot nyitó F-dúr kvartett hagyományos tételrendű, 4 tételes kvartett második, lassú tétele pedig állítólag Rómeó és Júlia kriptabeli jelenetét ábrázolja. A magyarokkal oly szoros baráti kapcsolatokat ápoló Beethoven kompozíciói között Liszt és Dohnányi egy-egy darabja hangzik el – mindketten elhivatott előadói és nagy csodálói voltak a német mesternek. Dohnányi fisz-moll rapszódiája és Liszt Első Mefisztó-keringője után George Enescu pompás II. szvitjéből a barokk tánctételeket egyéni módon megidéző Pavane-ja és Bourrée-ja hangzik el.
27 évesen komponálta Beethoven az est záródarabját, azt a háromtételes triót, melynek lezáró variációsorozata magyar vonatkozással is bír, ugyanis témája egy magyar származású komponista, a Kismartonban született Joseph Weigl (apja az Esterházy hercegi család zenekarának első csellistája volt) egy igen népszerű operájának dallamát eleveníti fel.