A Nemzeti Filharmonikus Zenekar Giuseppe Verdi halhatatlan Requiemjével adózik Kocsis Zoltán egykori főzeneigazgató, valamint karmester-zongoraművész-zeneszerző emléke előtt november 6-án a Müpában. A hazai énekművészek és a Nemzeti Énekkar kiválóságaihoz a budapesti előadáson Mario Bahg, a New York-i Metropolitant is meghódító koreai tenor csatlakozik.
Minden zenekar kegyelettel és tisztelettel ápolja azok emlékét, akik történetük során a legjelentősebb szerepet játszották. Kocsis Zoltán kitörölhetetlenül beírta nevét a Nemzeti Filharmonikusok krónikájába: vezetői munkájának két évtizede alatt a zenekar és a kórus minden korábbinál magasabb színvonalat ért el, minden addiginál nagyobb nemzetközi megbecsülést és tekintélyt szerezve.
A magyar zenei élet egyik legsokoldalúbb és legjelentősebb egyéniségeként, továbbá formabontó stílusgyakorlatok és mesterkurzusok atyjaként a kétszeres Kossuth-díjas, Prima Primissima-díjjal, a Francia Köztársaság l’Ordre des Arts et des Lettres kitüntetésével, valamint a Magyar Olimpiai Bizottság Fair Play Életműdíjával is elismert muzsikus fellépések ezrein, kontinenseken és nemzeteken átívelően ismertette és szerettette meg közönségével a klasszikus zene, és azon belül is a jelentősebb magyar zeneművek értékeit.
Halálának évfordulóján a karmester-zongoraművész-zeneszerzőre koncerttel emlékeznek a Müpában, idén Giuseppe Verdi megrendítő Requiemjét szólaltatva meg.
Amikor Verdi 1868-ban hírül vette Rossini halálát, javaslattal fordult tizenkét zeneszerző pályatársához: komponáljanak közös requiemet nagy pályatársuk emlékére. Ő maga meg is írta a Libera me tételt, ám a közös munka végül mégsem szólalhatott meg.
Újabb néhány év elteltével, 1873-ban, egy másik nagy veszteség érte a kulturális közösséget. Olaszország nagy költője, Alessandro Manzoni halála arra késztette Verdit, hogy saját meglévő tételét immár teljes művé formálva megírja a Requiemet. A milánói Szent Márk-templomban lezajlott 1874-es ősbemutatót követőn az opus fokozatosan a hangversenyrepertoár kultikus jelentőségű darabjává vált, mára pedig Mozart Requiemje mellett a műfaj legnépszerűbb alkotásának számít. Akik a művet esetleg operai kifejezésmódjáért kárhoztatnák, egyszersmind legnagyobb erényét, drámaiságát és megjelenítő erejét hagyják figyelmen kívül.
Vashegyi György, a Müpában tartandó emlékkoncert karmestere hatalmas tapasztalattal rendelkezik oratorikus művek megszólaltatásában, a három nagy kultúrájú, sokoldalú hazai énekes, Kolonits Klára (szoprán), Komlósi Ildikó (alt) és Kováts Kolos (basszus) társaságában pedig Mario Bahg koreai tenor, a 2018-as montreali Nemzetközi Zenei Verseny nagydíjasa lép fel, aki egyebek mellett 2019-ben még a New York-i Metropolitant is meghódította.