Azt alighanem minden (beat)zenekedvelő tudja, hogy a négy Beatles-tag miféle – igencsak jó – zenéket hozott létre együtt a pályafutása során. És bár talán azt is sokan tudhatják, hogy például John Lennon rendszeresen rajzolt, azt alighanem kevesebben, hogy miket is alkottak ők négyen együtt például a képzőművészet terén. Nos, februárban egy ilyen (pontosabban tulajdonképpen az egyetlen ilyen) alkotásuk kerül árverésre, és aki magáénak szeretné, annak bizony minden bizonnyal alaposan a zsebébe kell majd nyúlnia érte.
1966 júniusának végén az akkor már javában a pályája csúcsán lévő Beatles négy tagja, John Lennon, Paul McCartney, George Harrison és Ringo Starr japán turnéra utazott: öt koncertet adtak Tokióban. Mivel a rajongóik akkor már az egész világon szinte üldözték őket, ezért a koncerteket leszámítva – mivel a szervezők igencsak féltették a biztonságukat – gyakorlatilag minden idejüket a japán főváros Hilton szállodájának 1005-ös lakosztályában kellett töltsék.
Hogy az idő jobban teljen, a turné egyik japán szervezője, Nagasima Tatsuji egy nagyméretű, merített japán papírt és különböző akril-, illetve akvarell-festékeket vitt a szobájukba. A négy zenész egy asztalra fektette a lapot, a közepére – hogy ne mozduljon el, illetve hogy jobban lássanak – egy kerek aljú asztali lámpát állítottak, az egészet vörösre mázolták, majd négyfelől nekiültek festeni.
Miután két nappal – és közben egy koncerttel – később mindannyian késznek nyilvánították a maguk „negyed-képét”, elvették középről a lámpát, és az alatta üresen maradt fehér körbe – ami így igencsak emlékeztet a hanglemezek középső címkéjére – valamennyien aláírták a maguk negyede mellett a közös alkotást. Az eseményről Robert Whitaker fotós, a turné hivatalos dokumentálója képeket is készített. A közös alkotásnak akkor még nem volt címe (a fiúk maguk nem adtak neki), ám a nyolcvanas években egy japán újságíró már határozottan az Images of a Woman (Egy nő arcai, esetleg Képek egy nőről) címen emlegette (állítólag azért, mert Paul McCartney negyedének – a jobb felső sarokban – amorf formájába egy női nemiszervet vélt belelátni).
Az elkészült képet – amely, mint utóbb kiderült, az egyetlen olyan festmény lett, amelyet a Beatles négy tagja együtt, közösen alkotott – egy jótékonysági árverés keretében (ami ugyancsak Tatsuji ötlete volt) a tokiói Beatles Fan Club akkori elnöke, Simojama Tetsusaburo vette meg. Amikor ő 1989-ben meghalt, a képet a hagyatékából 15 millió jenért Nisino Takao műgyűjtő szerezte meg magának. 2002-ben a festmény megjelent az eBay aukciós weboldalon, 2012 szeptemberében pedig már a tengeren túl, a New York-i Weiss Auctions árverezőház licitjén bukkant fel, ahol is 80.000–120.000 dolláros becsérték után végül 155.250 dollárért került új tulajdonoshoz.
Jövő február 1-jén pedig újra kalapács alá fog kerülni, méghozzá a Christie’s New York-i licitjén, ahol is a szakértők 400 000–600 000 dollárt várnak érte.
És csak érdekességként: bár az igaz, hogy ez a munka a Beatles négy tagjának egyetlen közös festménye, ám egy olyan toll- és ceruzarajzuk még ugyancsak ismert, amelyen mindannyiuk (bár egyesek szerint „csak” Lennon és McCartney) kézjegye rajta van. 1967-ben ugyanis, amikor már felhagytak a koncertezéssel, és emiatt a meghívás ellenére sem utaztak el fellépni a Monterey Fesztiválra, „engesztelésül” egy közösen készített jókívánságot alkottak, amit elküldtek a fesztivál szervezőinek. A felirata alapján azóta Peace To Monterey (Békét Monterey-nek) címen ismert alkotás egyébként egyszer ugyancsak szerepelt már árverésen: 2008 januárjában a Bonhams aukciósház londoni licitjén 250.000–375.000 fontos (akkori árfolyamon 320.000–480.000 dollár) becsértékkel kínálták eladásra, ám akkor arra nem akadt vevő.