Sokszor esett már szó itt a Senki többet? blogban egyfelől a híres emberekhez kötődő legkülönfélébb tárgyak, másfelől a különleges, ritka autók általában külön-külön is igencsak sikeres műkereskedelemi szerepléséről. Most viszont novemberben a Christie’s árverezőház Párizsban egy olyan tételt kínál eladásra, amelyik ideálisan egyesíti magában ennek a két kategóriának az összes előnyét.
Angelina Jolie (1975) amerikai színésznő minden bizonnyal az egyik legnagyobb és legismertebb sztár ma a mozipiacon, a világ mindeddig legtöbb pénzért eladott autói között pedig legalább tizennyolc Ferrari 250-es cserélt gazdát eddig 10 millió dollár feletti áron.
A kétféle „sikersztori” közös metszete pedig az a Ferrari 250 GT Pininfarina kupé, amelyet november 20-án Párizsban kínál eladásra egy árverésen a Chritie’s. Ez a gépkocsi lesz ugyanis a cég Exceptional Sale aukciójának egyik csúcstétele; ezt az árverést évente egyszer rendezik meg, és rajta a legizgalmasabb tárgyakat gyűjtik össze és kínálják fel a gyűjtőknek a legkülönfélébb műkereskedelmi kategóriákban.
A Ferrari 250-es az olaszországi gyár 1952 és 1964 között épített versenyautóinak és grand tourer-jeinek (nagysebességű országúti luxusautóinak; GT) sorozata, amely „típusszámát” a beleépített 3,0 literes (egészen pontosan 2953 köbcentiméteres) Colombo V12-es motorról kapta, ebben ugyanis kereken 250 köbcentiméteres az egyes hengerek űrtartalma. A 237 lóerős, 157 mérföld/órás végsebesség elérésére képes motorhoz a GT kupékban egy ötfokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik.
Az évek során a 250-eseknek összesen huszonegy típusvariációját gyártották, ezek közül a 250 GT Pininfarina kupét 1958-ban mutatták be, és 1960-ig összesen 353 darab készült belőlük. Mivel ezeket az alacsony példányszámban gyártott autókat nagyon pontosan nyilvántartják, így azt is tudni lehet, hogy a Jolie által most eladásra küldött autó tizenegyedikként gördült le a szalagról, és azóta sokat aligha használhatták, hiszen a kilométerórája mindössze 6424 mérföldet mutat.
Érdekessége az autónak, hogy a jellegzetes tűzvörös Ferrari-színtől eltérően ezt a példányt elegáns feketére festették, fém alkatrészei, lökhárítói és kerékküllői ezüstös krómozást kaptak, a belső tere és az ülések piros bőrrel vannak borítva, kormánykereke pedig fából készült.
A különleges tulajdonostól származó különleges autót a ház előzetesen 600.000–800.000 euróra (662.000–882.000 dollár; 241–321 millió forint) becsüli, ami kifejezetten „jutányos” ár mondjuk ahhoz képest, hogy a világ jelenleg második legdrágábban eladott gépkocsija is egy Ferrari 250-es: igaz, ez egy 1963-ban gyártott (és akkor 18.000 dollárért megvásárolható) Ferrari 250 GTO, amelyikből összesen harminchat darab készült, és amelyiknek a 4153 GT alvázszámú példányát 2018 májusában David MacNeil amerikai autógyűjtő vásárolta meg egy magánüzlet során 70 millió dollárért (akkor 19,023 milliárd forint).