A Hungaroton legújabb, The Schumann Album című lemezén a zeneszerző húszas éveinek legeredetibb zongorakompozícióiból nyújt válogatást a Liszt- és Junior Prima-díjas zongoraművész, Farkas Gábor.
Robert Schumann három, a lemezen hallható remekműve – a Carnaval (Op. 9), az Arabeske (Op. 18) és a Szimfonikus etűdök (Op. 13) – 1834–1839 között, a zongoraművek évtizedében, magánéleti hullámvölgyek idején keletkezett.
Gyenisz Macujev a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében játszotta Schumann Szimfonikus etűdök c. alkotását. A művésszel ide kattintva olvashatnak interjút!
A sajátos schumanni zenei nyelv kialakulása rendkívül sokat köszönhet ezeknek a viharos éveknek: az ekkor keletkezett híres zongoraciklusok egytől egyig olyan formabontó, excentrikusnak mondható művek, amelyekben az ifjúkori irodalmi és zenei élmények (Jean Paul, Schubert, Beethoven) termékenyítő hatására a zeneszerző sajátos, csak rá jellemző ciklusalkotó gondolkodásának kialakulását ismerhetjük fel.
Farkas Gábor a következő évadtól a Tokyo College of Musicban kezdi meg munkáját. A részeltekért kattintson ide.
„Gyermekkorom óta nagyon közel érzem magamhoz Schumann zenéjét és bonyolult személyiségét, ami a művein keresztül is megjelenik. Mindhárom darab nagy kedvencem, de különösen a Szimfonikus etűdök, melyet többször is eljátszhattam a Zeneakadémia Nagytermében tartott első szólóestem előtt doktoriskolai konzulensemnek, Kocsis Zoltánnak, aki rengeteget segített a szövevényes darab megfejtésében. Mivel már akkor is sok sikert és szerencsét hozott ez a darab, a Carnegie Hall-beli debütálásom egyik műsorszámaként is ezt választottam, ahol szintén kedvező fogadtatásnak örvendett az előadásomban. Remélem, ez a lemezen is így lesz.” – vallott őszintén Farkas Gábor.