Sokan a hetediket tartják a legnagyobb kihívásnak Mahler szimfóniái közül, így kevés zenekar vállalkozik arra, hogy eljátssza vagy felvételt készítsen belőle. A Fischer Iván vezette Budapesti Fesztiválzenekar 2019-es, a Channel Classics gondozásában megjelent Mahler-lemezét azonban egyértelműen az eddigi egyik legmeggyőzőbb interpretációként említi a La Scena Musicale magazin. A Gramophone-nál a korong kiérdemelte a hónap felvétele címet is.
A kritika Klaus Tennstedt és Rafael Kubelík korábbi felvételéhez hasonlítja a korongot, amely több szempontból is kiemelkedik az eddigiek közül.
„Fischer lazán kezeli a tempót, és úgy bánik a szimfóniával, mintha egy történetet mesélne el, amelyből egy művész életének élénk beszámolója rajzolódik ki. Ellentétben más karmesterekkel, Fischer nem próbálja meg „kijavítani” Mahlert: ha a zeneszerző néhány döntése megkérdőjelezhető is, hát legyen az!”
Fischer Iván korábban elmondta, hogy ezt a művet gyakran titokzatosnak, töredezettnek, kevésbé érthetőnek tekintik, ellentétben a többi, inkább kedvelt Mahler-szimfóniával, azonban a felvétellel szeretné bebizonyítani a kétkedőknek is, hogy a VII. szimfónia egy valódi remekmű. „Mahler itt a tökéletes egyensúlyi állapotba tér vissza miután a VI. szimfóniát tragikus hangvétellel zárja. A VII. szimfóniában a sötétségből a fényig vezető út teljességét kínálja fel nekünk.”
A holland VPRO televíziós csatorna dokumentumfilmet készített a nagyszerű szimfónia felvételéről:
„A zenekar mesésen rugalmas és virtuóz, olyan érzést kelt, mintha egy tengeri felfedezőúton lennénk, amely során egy olyan rozoga hídon is át kell mennünk, amely alatt egy krokodilokkal teli patak folyik.”
A lemez angol nyelvű kísérőfüzetéért kattintson ide!
(Via La Scena Musicale)