A Gaechinger Cantorey a stuttgarti Internationale Bachakademie együttese, amely egy barokk zenekart és egy válogatott kórust egyesít, méghozzá egy tökéletesen összeforrott régizenei társulatot alkotva. Hans-Christoph Rademann, az Akadémia igazgatójának vezényletével az együttes Haydn A teremtés című oratóriumát vette lemezre.
Az Internationale Bachakademie együttese 2016-os Gaechinger Cantorey néven történő újjáalakulása óta számos koncertet adott Németországban, de fellépett a párizsi Théâtre des Champs-Élysées-ben, az Egyesült Államokban (Fort Lauderdale, Princeton, Los Angeles, Irvine) és Dél-Amerikában (São Paulo, Rio de Janeiro, Buenos Aires, Santiago de Chile, Bogota) is.
A nemzetközi hírű hangversenyek mellett a Gaechinger Cantorey és vezetője, Hans-Christoph Rademann igen gazdag diszkográfiával rendelkezik. Debütáló CD-jük J. S. Bach reformációs kantátáival 2017-ben jelent meg a stuttgarti Carus kiadónál. Ezt követte 2018-ban ugyanezen kiadónál Bach Karácsonyi oratóriuma, 2020-ban Bach János-passiójának ritkán játszott negyedik változata, 2021-ben pedig Bach BWV 21 és BWV 147 kantátáinak CD-je.
2019-ben az együttes egy Bach-kantátákat tartalmazó CD-t adott ki az Accentus music kiadónál, amelyet a naumburgi Stadtkirche St. Wenzelben rögzítettek az eredeti Hildebrandt-orgonán. Ezt követte 2020-ban Händel Messiásának dublini változatának felvétele, 2021-ben Bach Máté-passiója, 2022-ben pedig C.P.E. és J.S. Bach Magnificatja után a klasszika világába is elmerészkedett a zenekar.
Joseph Haydn Teremtés című oratóriumának lemezfelvételén a Gaechinger Cantorey az évszázadok óta jelen lévő legendás stuttgarti barokkhangzást eleveníti fel. Eme hangzás gerincét a Bachakadémia által megrendelt két, Bach legendás kortársának, Gottfried Silbermann műhelyéből származó eredeti hangszer másolata adja: a kamaraorgonáé és a csembalóé.
Az együttes olyan zenei világot teremt a kifejezőeszközök sokszínűségével, amely szüntelenül ragyog és élénkségével a fotelébe, illetve a fülhallgatójához szegezi a hallgatót. Rögtön az elején egyfajta szimfonikus káosz veszi kezdetét, a „semmi” hátborzongató, majd ezt egy egy nagyívű, de „könnyű” kórus söpri el. „És Isten szavára új világ születik” – éneklik vidáman, és egy képszerű, zenei elbeszélés veszi kezdetét. Ebben a műben Haydn megtanít a „fülünkkel látni”, halljuk az elemek teremtését, látjuk lelki szemeink előtt a legkülönfélébb állatokat, és átéljük az első ember születését is.