A Kölner Akademie Mozart-nyitányokat játszik a BIS kiadó lemezén. Az együttes korhű hangszerelésben szólal meg, a hangzás gyakran izgalmas és szinte végig lendületes. Meghallgattuk, hogy miben jeleskedik még a német zenekar.
Michael Alexander Willens és zenekara a Szöktetés a szerájból nyitányában megtalálja a humoros kontrasztot a csendes vonósok és a csattogó ütőhangszerek között – a finomság és a pimaszság e táncában azonban nem az előbbi az igazi vezérmotívum.
A Kölner fafúvósai a Così fan Tuttében a gyors tempó ellenére is hajszálpontosak – de itt is, mint másutt, néha elgondolkodunk azon, hogy vajon miért is kell ilyen fürgének lenni. A Don Giovanni sötét hangszíne pihenést és nagyságot biztosít, és lenyűgöző hallgatni, hogyan játszott Mozart magával a nyitány zenei formájával, nem utolsósorban a La clemenza di Tito és a Die Zauberflöte (A varázsfuvola) kapcsán.
A Willens és a Kölner Akademie virtuóz és élvezetes interpretációja ellenére mégis ott van az a kínzó érzés bennünk, hogy miért nem sikerült koherensebbre formálni ezeket az amúgy kiváló rövid időtartamú zenedarabokat, amelyekből most inkább csak az ötletességet halljuk, a mélyebb értelmet nem.
Az elkövendező tavaszi napokra kertészkedés mellé ajánlott.