Bezárta kapuit a látogatók előtt a Párizstól nem messze lévő Montfort l’Amaury Ravel Múzeuma.
A város polgármestere döntött úgy, hogy azonnali hatállyal bezárják a francia zeneszerző munkásságának szentel kiállítást. A hivatalos indoklás szerint Ravel egykori házában vízkárok keletkeztek, ami miatt kénytelenek voltak bezárni a múzeumot.
Montfort-l’Amaury városa február elsején, néhány órával korábban bontotta fel Claude Moreau szerződését, aki három évtizede gondozta a múzeumot és Ravel hagyatékát. Moreau a nemzetközi zenei élet számos képviselőjének bírta a bizalmát, akik értetlenül állnak a döntés előtt.
A Le Figaro francia napilap szerint ugyanakkor érdekes, hogy információik alapján az ingatlanon azonnal kicserélték a zárakat is, amit a polgármester azzal magyarázott, hogy az ingatlan tulajdonosa, a Réunion des Musées Nationaux-Grand Palais szervezet mozgatható relikviák eltűnéséről számolt be. A valódi okokról eddig egyetlen illetékest sem tudtak megszólaltatni.
Maurice Ravel 1921-től haláláig lakta az ingatlant. Itt komponálta többek között legismertebb művét, a Bolerót.
A múzeumot az elmúlt időszakban számos támadás érte, amiért nem megfelelően állnak hozzá az értékmegőrzéshez, nem tesznek eleget az alapvető biztonsági előírásoknak, a riasztó berendezés nincs bekötve a rendőrséghez valamint nem egy exkluzív forgatócsoportot utasítottak már vissza. Nem járultak hozzá többek között, hogy itt készíthesse kisfilmjét a Chicagói Szimfonikus Zenekar, amit a párizsi amerikai nagykövetség szóvá is tett a francia államnak.
A bezárás mellett egyébként néhány nappal azután döntöttek, hogy a polgármesteri hivatal egyik képviselője folyamatban levő rablás indokával hívta ki a rendőrséget két, a múzeumban fényképeket készítő látogatóra.
A Le Figaro szerint a múzeumban nincs arra utaló jelzés, hogy tilos lenne a fényképezőgép használata.
Az ügy pikantériája, hogy a gyanútlan érdeklődők Martha Argerich zongoraművész és volt férje, Ravel műveinek szakavatott tolmácsolója, a karmester Charles Dutoit voltak.