Szokatlannak számító koncertet adtak a dallasi Operaházban, a karmesteri pálcát ugyanis a női dirigensek ragadták magukhoz.
A „különös” esemény annak a második alkalommal megrendezett workshopnak a záróhangversenye volt, amelyen csak női karmesterek vettek részt, és amely pontosan azt tűzte ki célul, hogy a konzervatívnak mondott klasszikus zenei életben egyre kevésbe legyen szokatlan, hogy egy nő áll a pulpituson.
A kéthetes workshopra, amelyen a vezénylés mellett a karrierépítés és az önmenedzsment is szóba került, 156 hat jelentkező közül választottak ki hat női karmestert.
Az ötlet a dallasi dalszínház igazgatójának (Keith Cerny) fejéből pattant ki, aki elmondta, hogy
„változó, hogy a nagy operaházak mennyire gondolkodnak egyáltalán női karmesterekben, de úgy vélem, hogy egyszerűen arról van szó, hogy a tradíciók miatt meg sem fordul a fejekben, hogy egy női karmester is alkalmas lehet mondjuk a zeneigazgatói posztra. Mi most ezen szeretnénk változtatni.”
https://www.facebook.com/newshour/videos/10155038978803675/
Az Egyesült Államok kilenc legnagyobb költségvetésű operaházában nem fordult még elő, hogy női karmester lett volna zenei vezetői pozícióban.