Már több formáció is bebizonyította, hogy nem is olyan elvetélt ötlet a klasszikus zene újragondolása és népszerűsítése a jazz irányából. A Beethoven Budán Fesztivál középső koncertnapján (május 5.) egy igazi improvizációs Beethoven-sessionnek lehetünk majd fültanúi.
Sárik Péter, aki az utóbbi időben szívesen foglalkozik a komolyzene klasszikusaival éppen Beethoven művei kapcsán nyilatkozta, hogy „a legfontosabb, hogy visszanyúlunk abba a korba, amikor még a klasszikus zenészek is improvizáltak, így a lényeg nem az, hogy mindent hangról hangra játsszunk, hanem az eredeti művek hangulatát és üzenetét megtartva szőjük bele a saját gondolatainkat és érzéseinket a művekbe.”
Ezeket a gondolatokat sajátította el a Juhász Gábor Trió is, akik a Beethoven Budán Fesztivál keretében mutatják meg, hogy milyen elképzeléseik támadtak a beethoveni életmű egyes darabjai kapcsán. Bár a koncert az improvizációs jellege miatt szinte megismételhetetlen, a formáció vezetője elöljáróban a következőket árulta el:
„…a zord téli hónapokban készítettem az átdolgozásokat, és nagyszerű volt munka közben elképzelni a hamarosan eljövő meleg tavaszt. Lassan dolgozom, sokszor újra-újra próbálva a témákat, rövidítéseket, improvizációs köröket. Beethoven F-dúr „Tavaszi” szonátájának (op. 24) dallamai, pláne, ha kicsit szabadon, jazzesen játsszuk, úgy hatnak, mintha az ember kinyitná az ablakot, és beáradna a májusi meleg.”