Nálunk meglehetősen ritka, hogy az előadás szinte minden alkotóeleme egy kézben összpontosuljon. A Szentmargitbányai Kőfejtőben július 12-én mutatják be a Rigolettót Philippe Arlaud színrevitelében, aki nem csupán rendezője, de díszlet- és fénytervezője is a látványos előadásnak.
Philippe Arlaud Párizsban született, Mulhouse-ban nőtt fel. Orvosi tanulmányokról váltott a strasbourgi színművészeti főiskolára, ahol rendezést, díszlettervezést és művészettörténetet tanult. Fénytervezőként olyan alkotókkal dolgozott együtt, mint Antoine Vitez és Jean Marie Villégier, munkatársa volt Giorgio Strehlernek, Bob Wilsonnak, Klaus Michael Grübernek és Peter Steinnek. A francia nyelvterület után Bécs, a Schauspielhaus és a Wiener Kammeroper következett. Az opera műfajában olyan jelentős produkciók fűződnek a nevéhez, mint a Così fan tutte Baden-Badenben, Thomas Hengelbrock vezényletével, illetve ugyanitt a Carmen Teodor Currentzis, az Ariadné Naxoszban Christian Thielemann dirigálásával, illetve a bayreuthi Tannhäuser.
Az előadás jelmezeit egy tapasztalt tervező, Andrea Uhmann álmodta meg, aki számos nagy operaházban és fesztiválon dolgozott már a Salzburgi Ünnepi Játékoktól Bregenzig, ami a szentmargitbányaihoz hasonlóan különleges szabadtéri helyszín – igaz, vízi színpadi -, ami komoly feladat elé állítja a látványtervezőket, hiszen a természeti adottságok, a nézőtér és a színpad méretének maximális figyelembevételével, azokból kiindulva lehet és kell kitalálni vizuális koncepciót.