Rost Andrea pár héttel a bemutató előtt visszaadta Salome szerepét, így Sera Goesch alakítja a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon a különleges hangi, mentális és fizikai adottságokat követelő Strauss-mű címszerepét. A Bécsben élő nemzetközi hírű török operaénekes olyannyira autentikus választás, hogy még az sem kizárt: a történelmi Salome vére folyik az ereiben.
Pszichésen is megviseli a színészt a negatív, számára emberileg elfogadhatatlan karakter megformálása. Így van ezzel az énekes is. Ilyen szempontból óriási próbatétele a zeneirodalomnak Richard Strauss Saloméja. Alig akad más operahős, akinek tettére ennyire kevéssé találnánk mentséget. Salome az, aki táncáért mostohaapjától, Heródestől – anyja biztatására – Keresztelő Szent János fejét kéri cserébe. És meg is kapja – tálcán.
Vagy mégis van mentsége? Lehet, hogy a férfinak juttatott addigi kényszerű „szolgálataiért” akar végre cserébe kapni valamit, olyasmit, ami révén kegyetlenségben túltehet Heródesen? Az pedig már plusz bónusz, hogy ezzel csak azért is megmutatja: mindenáron megkaparintja Keresztelő Szent János ajkát, aki a nő közeledését visszautasította.
További információt találtok különszámunkban, a június 22., 24-i előadásokra pedig itt lehet jegyet váltani!
Próbatétel a majdnem pucéran ellejtendő Hétfátyoltánc is, amely messze túlmutat az énekesi feladatokon. A túlfűtött erotikus tánc közben persze énekelni is kell, és a straussi dallamok különleges hangi adottságot követelnek. Erre csak a legképzettebb művészek vállalkoznak.