A Magyar Nemzeti Balett a CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztiválon mutatja be új, Triple Dance című balettestjét október 12-én, amelyen a modern balett három meghatározó alkotójának, Johan Ingernek, Sharon Eyalnak és William Forsythe-nak a koreográfiái láthatók. A Walking Mad, a Bedroom Folk és A tökéletesség szédítő ereje is arra példa, hogyan él tovább a klasszikus hagyomány az új mozgásformák és az egyéni látásmódok révén.
Földi Lea: „Szeretem, ha nemcsak eltáncolom, de meg is élem a karaktert”
Az est első darabját, a Walking Mad című koreográfiát a svéd Johan Inger jegyzi, aki még a holland Nederlands Dans Theaterben (NDT) táncosként eltöltött évek alatt, 1995-ben tette le névjegyét koreográfusként. Azóta számtalan rangos díjat nyert. 2003 és 2008 között a Cullberg Ballet művészeti vezetője volt, 2009 és 2015 között visszatért az NDT-hez, és társkoreográfuskét dolgozott. A Ravel Bolerójára készült Walking Mad 2001-es mű: elnyerte a rangos Danza & Danza’s díjat, Ingert pedig megkapta a Stichting Dansersfonds ’79 alapítvány elismerését. 2013-ban szülőhazájában kitüntették a Carina Ari-éremmel, amelyet a svéd táncművészet megismertetéséért végzett munkája miatt kaphatott meg.
A Bedroom Folkot, az izraeli Sharon Eyal és társalkotója, Gai Behar darabját is az NDT mutatta be. Sharon Eyal a Batsheva Dance Company táncosaként kezdte, és Ingerhez hasonlóan a társulat biztosította lehetőségeknek köszönhetően kezdődött koreográfusi pályája. A Batsheva társ művészeti vezetője, majd koreográfusa lett. A több művészeti ágban is aktív Gai Beharral 2013-ban alapította meg a L-E-V társulatot, amely több alkalommal járt már a Trafóban. A Svéd Királyi Balettnél készítette el Sharon Eyal Half Life, azaz Fél élet című koreográfiáját, amelyet VR-, azaz virtuális valóság technológiával rögzítettek. A táncfilmet több díjra is jelölték a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon és a Lyoni Nemzetközi Filmfesztiválon.
A tökéletesség szédítő ereje egy korszakos jelentőségű amerikai koreográfus, William Forsythe munkája. A Frankfurti Balett számára készítette, ősbemutatóját 1996-ban tartották. Schubert IX. szimfóniájának utolsó tételét fordította a tánc nyelvére. A 11 perces balett hamar a klasszikus balett modern mesterének egyik kivételes darabja lett, és a világ nagy társulatai repertoárra tűzték.
Váltsa meg jegyét az előadásra ide kattintva.
(Via Johan Inger, Sharon Eyal, William Forsythe)