Bár orosz évadot hirdetett a Budapesti Tavaszi Fesztivál 2019-re, Bach zenéje még egy ilyen összeállításból sem maradhat ki. Nem csoda, hiszen ő a komolyzene történetének alfája és ómegája, áprilisban pedig, egymáshoz közel, 11-én és 13-án két nagy Bach-vállalkozásnak is helyet ad a Zeneakadémia.
A magyar közönség, vagy inkább Budapest, szereti az összegző koncerteket, a nagyszabású vállalkozásokat, a zenei maratonokat. Különösen igaz ez Bach esetében, hiszen alig hogy véget ért a több hónapon át tartó koncertsorozat a Hold utcai templomban, amely a szerző összes orgonás művét vonultatta fel kéthetente nevesnél nevesebb előadókkal, márciusban már a Goldberg-variációkat hallhattuk David Fray előadásában.
A Tavaszi Fesztivál háttéranyagait megtalálja tematikus blogunkban.
Most pedig, ugyanide, a Liszt Ferenc téri épületbe várjuk a dél-koreai Jit, aki 2018 januárjában, húszas évei végén vette bátorságot, hogy lemezt készítsen Bach monumentális variációsorozatából.
A cikk angol nyelven a Budapest’s Finest kiadványában olvasható.
A számokat tekintve is magabiztos vállalkozás ez, hiszen az elmúlt évtizedben a Goldberg-variációkból több mint 150 új felvétel készült. Ji elképzelése ugyanakkor bevált, s az egyik legjobb nemzetközi visszajelzéssel éppen az ő játéka rendelkezik.
A fiatal művész nem is érkezhetne mással első budapesti fellépésére.
A dél-koreai fiatal iskolája a Juilliard volt, mindössze tíz évesen nyerte meg a New York-i Filharmonikusok fiatal művészek számára meghirdetett versenyét, a klasszikus zene egészen friss, nem csak Bachot illető egyedi megközelítésével pedig valós érdeklődésre és népszerűségre tett szert. Példaképnek tartja Richtert és Horowitzot, de a Budapesten gyakori vendég, Piotr Anderszewskitől is tanulni tud.