Április 24-i hangversenyén nagyböjti motettákat és a feltámadás örömét közvetítő kórusműveket is műsorára tűz majd a Tóth Márton vezette együttes.
A program első felében nagyböjti motetták csendülnek fel a reneszánsz korból, illetve a 20. századból. A keretet Szent Kereszt Felmagasztalásának ünnepi antifónája adja – két csodálatos angol komponista Tallis és Howells szerzeményei –, de olyan ikonikus remekművek is hallhatók lesznek, mint Palestrina két kórusra írt Stabat Mater-e, vagy Allegri Miserere-je.
A második rész keretét Húsvét 3. vasárnapjának communiója és a 96. zsoltár adja: Cantate Domino – Énekeljetek az Úrnak!
A feltámadás örömét hitelesen megjelenítő kórusművek Byrd, Scheidt, Nystedt és Gyöngyösi Levente alkotásai.
A Gemma Énekegyüttes 1996-ban alakult Budapesten, akkori tagjai a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola diákjai voltak. Az együttes művészeti vezetője a kezdetektől Tóth Márton. Az évek során az énekesek száma 14-re bővült.
Repertoárjukat főként a régizene és a kortárs zeneirodalom adja, ám kitekintésként szívesen nyúlnak más műfajokhoz is, a barokk vagy a jazz világa sem áll távol tőlük.
A Gemma énekegyüttes művészeti vezetője, Tóth Márton 2007 és 2013 között a Liszt Ferenc Zeneakadémia Egyházzene szakán tanult többek között Dobszay Lászlótól. Zenei irányultságát nagyban meghatározta Sapszon Ferenc, akivel már több mint 25 éve dolgozik együtt. Amellett, hogy a Gemma Énekegyüttest vezeti, az Exsultate Fiúvegyeskarnak is ő a karnagya, emellett a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola Kamaraének tanára és az iskola zenekarának irányítója.
Az énekegyüttes rendszeresen koncertezik, többségében szakrális helyszíneken, templomokban, de a különböző fesztiválok, koncertsorozatok, versenyek szereplőjeként világi színpadokon is megjelenik. 2017 áprilisában az énekegyüttes a Budapesti Nemzetközi Kórusversenyen – a verseny legmagasabb pontszámaival – megnyerte a Musica Sacra és Kamarakórusok kategóriákat.