Bölcsőjében nem, de a bölcső mellett biztosan ott volt egy hegedű. A Müpa sztárvendégének, a japán Midorinak hivatásos hegedűművész édesanyja, Setsu Goto adta az első leckéket.
A cikk eredetileg a Müpa Magazinban jelent meg.
A gyerek a hangszerrel együtt nőtt föl. Setsu különvált mérnök férjétől, és a próbákra magával vitte a lányát, aki többnyire a széksorok közt szunyókált. Talán kétéves lehetett, amikor anyja felfigyelt rá, hogy a kislány egy Bach-concerto részletét zümmögi. Vett tehát egy gyerekhegedűt, és elkezdte Midorit tanítani. Három év elteltével sor került a gyerek első nyilvános koncertjére, szülővárosában, Oszakában.
Rövidesen New Yorkba költöztek, a Juilliard Schoolban Midori a legendás pedagógus, Dorothy DeLay előkészítő osztályában folytatta tanulmányait. Még abban az évben, 1982-ben fedezte fel Zubin Mehta. A történet ismert: a tizenegy éves Midorit a New York-i Filharmonikusok meglepetésvendégeként mutatta be, immár a nagyközönségnek.
Kamaszodott, amikor a New York Times arról írt, hogy „a tizennégy éves lány három hegedűvel hódította meg Tanglewoodot”.
1986-ban ugyanis az történt, hogy Leonard Bernstein Szerenádjának előadására kérték föl a fesztiválon. Előbb a kölcsönkapott Stradivari e-húrja, majd a koncertmester hangszerének e-húrja pattant el, végül Midori egy zenekari tag Guadagnini-instrumentumán fejezte be a darab előadását. A bravúrt ováció fogadta. 2018. december 14-én a száz éve született karmesterre és zeneszerzőre emlékeztek Tanglewoodban, a gálakoncerten ismét felcsendült a Szerenád, természetesen Midori tolmácsolásában.
A kontinensek közt ingázó muzsikus az Egyesült Államokból Vietnámba utazott. Míg mások a karácsonyi készülődéssel foglalkoztak, ő már másodszor tért vissza az ázsiai országba, hogy öt különböző elnevezésű, de összefüggő projektjének egyike, a Music Sharing keretében folytassa sokrétű, a glóbuszt behálózó munkáját. 1992-ben alapította a Midori & barátai szervezetet, amely New York és környéke hátrányos helyzetű fiataljait ismerteti meg a zene világával. Az International Community Engagement Programot Japánban indította el, ám a projekt hamarosan nemzetközivé vált. Általa kiválasztott fiatal zenészeket delegált Kambodzsába, Indonéziába, Mongóliába, Laoszba, Bangladesbe, Mianmarba, Nepálba, Indiába.
Az iskolákban, kórházakban, menekülttáborokban, kihívást jelentő körülmények között maga is megjelenik kincset érő Guarneri (ex-Huberman) hegedűjével.
Honlapján számos videó tanúskodik aktivitásáról. Affinitása az elesettek, a bajban lévők iránt föltehetően személyes pokoljárásából adódik. 1994 őszén felfüggesztette koncertjeit, kórházba került, ahol anorexiát és depressziót diagnosztizáltak. Nehézségeiről, amelyeket nyilván a csodagyermekből felnőtté válás problémái okozhattak, Egyszerűen Midori (Einfach Midori) című, németül megjelent könyvében számol be.
A betegséget tudatosan „kidolgozta” magából: 2005-ben pszichológiai és gender tanulmányokból szerzett mesterdiplomát a New York-i Egyetemen. Pályája újra töretlen.
https://www.facebook.com/GoToMidori/videos/10156246297238801/
Ünnepelt zenésze a világnak, az ENSZ békekövete. A jövő sztárhegedűsei ebben a tanévben a philadelphiai Curtis Intézetben találkozhatnak Midori sugárzó egyéniségével.
Eötvös Péter zeneműben használta ki nevének játékosságát: 2013-ban DoReMi címmel ajánlott neki darabot.
A Müpában a művésznő az 1950-ben alapított Mümcheni Kamarazenekar kíséretével két
Bach-versenyművet szólaltat meg, az együttes pedig – amely egyébként kortárs művek megrendelésében és propagálásában is jeleskedik – Grieg Holberg-szvitje után egy Mendelssohn-vonósszimfóniát és egy Brandenburgi versenyt játszik önállóan.