Májusban jelenik meg a Magyar Kultúra Kiadó gondozásában Tóth-Vajna Zsombor és Tóth-Vajna Gergely Il maestro e lo scolare című új lemeze, mely négykezes és szóló fortepiano műveket tartalmaz, valamint különlegességként négy duettet Carl Philipp Emanuel Bach tollából csembalóra és fortepianora. A címadásról a lemez kísérőfüzetében írnak a művészek.
A lemez kapható lesz a kiadónál és a Rózsavölgyiben.
A zene oktatása a kezdetektől napjainkig kétszemélyes dolog volt: a tapasztaltabb muzsikus (mester) átadja tudását a tanítványának. A zenetörténetben rengeteg példát találni meghatározó mester-tanítvány párosokra: Johann Sebastian Bach saját gyermekeit tanította a muzsika titkaira, akik közül négy végül a zenei pályát választotta hivatásaként.
A Bach-fiúk egymásra is jelentős hatással voltak és a későbbi generációk zeneszerzőire is. Carl Philipp Emanuel Bach billentyűs iskolája a fiatal Haydn és Beethoven számára volt példa, a legkisebb Bach fiú, Johann Christian pedig Mozart számára maradt örök példakép. A bécsi klasszika három nagy mestere is elválaszthatatlan egymástól: Haydn nem egyszer hallotta a fiatal Mozartot, aki vonósnégyeseket is ajánlott neki, és tanította a fiatal Beethovent, akivel kapcsolata elég viharos volt annak ellenére, hogy ő is felismerte a zsenit fiatal kollégájában (ahogy Mozart is).
A kor kedvelt billentyűs oktatási-módszere a négykezes-játék volt. Ilyenkor a mester a tanítvánnyal közösen ugyanannál a hangszernél játszott, és a növendék utánzással, játékosan sajátította el a mesterség fortélyait. Talán a legjobb példa erre Haydn Il maestro e lo scolare (Mester és tanítványa) című variáció sorozata, ahol a mester előjátszik egy dallamot, amit aztán a növendék megismétel. A mechanikus utazás mellett ugyanakkor fontos volt az adott művek zenei értéke is. Christian Gottlob Neefe, Beethoven első tanára Mozart Varázsfuvola című operájának dallamait használta fel, hogy könnyed négykezeseket komponáljon tanítványai szórakoztatására és oktatására. J. C. Bach két négykezes szonáta publikálásával emlékezett meg a gyermek Mozarttal való közös improvizációiról, C. Ph. E. Bach, a porosz király csembalistája pedig négy különleges duettet hagyott ránk, amikben két különböző hangszer, a csembaló és a fortepiano hangjának kivételes párosítását írja elő.
A négykezes darabok mellett a lemezen helyet kapott négy szóló mű is: a legidősebb Bach fiú, Wilhelm Friedemann rövid, de annál érdekesebb polonéze, C. Ph. E. Bach improvizatív stílusban megírt fantáziája, Mozart esz-dúr szonátájának lírai első tétele és egy, az Ah! vous dirai-je maman-dallamra írott variáció sorozat Johann Christoph Friedrich Bach tollából.