A Budapest Tavaszi Fesztivál keretében április 4-én hallhatjuk a fiatal zongoraművészt, aki a tőle már megszokott orosz repertoárt ezúttal francia művek társaságában vezeti elő.
- hirdetés -

„Nincs sorrend” – szögezi le Szabó Marcell, amikor a szóló-, a kamra-, illetve a zenekari koncertek közötti preferenciáiról beszél. „A legfelszabadultabb egy kamaraformációban tudok lenni, a szimfonikus koncert pedig energiabombaként hat rám, de a semmihez sem fogható szabadság érzését csak egy szólóest adhatja meg” – magyarázza a művész, aki a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében első alkalommal lép majd a Vigadó színpadára.
Szabó Marcell 2012-ben végzett Nádor György és Kemenes András növendékeként, azóta pedig nem csak számos nemzetközi versenyen ért el dobogós helyezést, de megkapta a Junior Prima díjat, valamint a Fischer Annie-ösztöndíjat is.
A koncert műsorával kapcsolatban elárulta, hogy a „ha teljesen szabadkezet kapok, akkor szeretem, ha egy félidőn belül van valamilyen összekötő kapocs a művek között, legyen az akár a szerző, a hangnem, vagy adott esetben valamilyen nemzetspecifika. A darabok megválasztása, a sorrend kialakítása egy koncerten meglehetősen szenzitív és nem kevésbe lényeges annak érdekében, hogy a játékos és a közönség is komfortosan érezze magát a koncert során.”
A BTF programjaival foglalkozó tematikus blogunkat itt olvashatják.
Áprilisi koncertjén a főszerep az audiovizuális asszociációké lesz, hiszen Muszorgszkij Egy kiállítás képei című műve mellé két olyan Debussy alkotást választott, a Képek I. kötetét, valamint a Gyermekkuckót, amelyek szintén a képzőművészet és a zene harmonikus egységét bizonyítják.