A Svéd Királyi Balettnél készítette el Sharon Eyal Half Life, azaz Fél élet című koreográfiáját, amelyet VR-, azaz virtuális valóság technológiával rögzítettek. A táncfilmet több díjra is jelölték a Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon és a Lyoni Nemzetközi Filmfesztiválon.
A koreográfus neve a magyar közönség számára sem ismeretlen, darabjai több alkalommal voltak láthatók a Trafóban, legutóbb 2017 áprilisában, a Budapesti Tavaszi Fesztivál keretében.
A technikának köszönhetően a film nézői lehetőséget kapnak arra, hogy olyan helyekről is láthassák az előadást, ahonnan még a színházban sem lehetséges. A Svéd Királyi Operában komoly hangsúlyt fektetnek a digitális megoldások használatára, az AR-technológiát (kiterjesztett realitás) például újonnan fejlesztett applikációkkal próbálták ki az elmúlt évadban.
Az operaház kommunikációs vezetője szerint nemzeti színházként vezető szerepet kell játszaniuk a digitális technológia alkalmazásában, hiszen a cél az, hogy ezeket a műfajokat minél szélesebb közönséghez juttassák el. Hozzátette, az opera és a balett könnyen alkalmazkodik az új technológiához.
Így készült a film:
(Via Rhinegold Publishing)