A Királyi Operaház (Royal Opera House), az Angol Nemzeti Opera (English National Opera) és az Északi Opera (Opera North), valamint számos zenei oktatási intézmény vesz részt a Keychange nevű projektben, amely mögött a PRS Foundation áll.
Az alapítvány egy évvel ezelőtt jött létre, akkor 180 zenei fesztivál adott ki nyilatkozatot arról, hogy 2022-re fellépőik fele nő lesz, mára mintegy 250 tagja van a szervezetnek, köztük egy új projekt mintegy hatvan résztvevője. Vállalásaik egyéniek, saját intézményeikre szabottak. A Királyi Operaház vállalja, hogy 2022-re az opera-ősbemutatókat jegyző zeneszerzők és a művet színpadra állító kreatív csapat fele nő lesz, másoknál az szerepel, hogy a fellépők között 50-50%-ban szerepelnek nők és férfiak, vagy az előadói mellett az adminisztratív munkakörökre is biztosítják a „vak” felvételi eljárást. Ez utóbbiakat az Angol Nemzeti Opera január óta alkalmazza.
Több előadó-művészeti felsőőoktatási intézmény, köztük a Skót Királyi és a Birminghami Királyi Konzervatórium, A Leedsi Zeneművészeti Főiskola, a Északi Királyi Zeneművészeti Főiskola, a Walesi Királyi Zene- és Színművészeti Főiskola és a londoni Trinity Laban is szerepel az aláírók között, ahol azt vállalták, hogy a felvett hallgatók, az alkalmazott és a vendégoktatók között is egyenlő arányokra törekszenek.
A londoni Southbank előadó-művészeti központ zeneszerzői felkéréseinek felét 2022-re nők fogják teljesíteni, a Barbican két zenei fesztiválja esetében vállalta a fele-fele arányt. A Nemzeti Színház 2021 márciusára akarja elérni, hogy a repertoáron szereplő produkciók 50%-át nő rendezze és írja, eközben a színésznők egyenlő reprezentációjáért kampányoló csoport 2020-as határidőt tűzött ki a színházi, televíziós és filmes területeket illető problémák megoldására, köztük az azonos fizetések elérésére.
(Via The Stage)