A Trade magazin StarStore versenyén Magyarország legjobb üzletei vettek részt, a megmérettetésre közel húsz pályázat érkezett. A Libri a Szakbolt-non-food kategóriában bizonyult a legjobb pályázónak, amit az irodalom által inspirált karácsonyi bolttéri és kirakati installációjával érdemelt ki.
A korábbi években SuperStore-ként ismert versenyre olyan boltok pályáztak, akiknél az értékesítési koncepciót leginkább kifejező dizájn, a célcsoport igényeivel láthatóan harmonizáló külső és belső bolti megjelenés köszön vissza, és akiknél mindez visszaköszön a kommunikációban is. A pályázóknak még egy fontos kikötésnek kellett megfelelniük: fizikai értékesítési pontokkal is rendelkezniük kellett. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át bármilyen típusú üzletektől vártak pályázatokat.
A szakmai zsűri a Szakbolt-non-food kategóriában jutalmazta a könyvkereskedelmi cég 2019-es karácsonyi kampányát, aminek kreatív koncepcióját a magyar irodalom két meghatározó alakja, Ady Endre és Szabó Magda gondolatai ihlették.
A Libri tavaly karácsonykor a két szerző díszkötetével lepte meg vásárlóit, az Élő Ady – Ady-antológia kortárs költők válogatásában című verseskötettel és Szabó Magda Daloljanak itt angyalok című, a szerző karácsonyi témájú írásait összegyűjtő könyvvel.
A kampány során az ajándékkönyvek egyedi tervezésű borítóit idézte meg a Libri Könyvesboltok művészi értékű dekorációiban, amin olyan egységes látványelemeket használt a cég, amik a különböző csatornákon is erősíteni tudták egymást. Emellett a szerzők arcképei és gondolatai beltéri és kültéri plakátokról, valamint merchandising-tárgyakról köszöntek vissza.
„A kultúraközvetítés mindig is fontos szerepet játszott cégünk szellemiségében, ezért is indítottuk el tavaly új könyvsorozatunkat, ami korszakalkotó magyar írók írásaira koncentrál. Olyan szerzőket választottunk, akiknek gondolatai napjainkban is aktuálisak. Ezt a különleges sorozatot a magyar irodalom két halhatatlan alakjával, Ady Endrével és Szabó Magdával indítottuk útjára, őket idén nyáron Szerb Antal követte csodálatos regényével, az Utas és holdvilággal” mondta el Sándor Gabriella, a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója.
A díjátadón a nyertes pályázók okleveleket, valamint a kiemelkedő teljesítményt szimbolizáló Hollóházi porceláncsillagokat vehettek át. Emellett a díj elnyerésével a StarStore logóját – az évszám megjelölésével – korlátlan ideig használhatják a díjazottak, így a Libri is.