Az Omega slágerének magyar változata hallható egy ausztrál bank hirdetésében, amelyben bemutatják, milyen eseménydús egy ember élete.
A Gyöngyhajú lány, ami már eddig is jelentős nemzetközi karriert futott be, meglepően tökéletes aláfestőzene az ember életének lehető legváltozatosabb történéseit felvillantó reklámhoz is. Arról egyelőre nincs információ, hogy a zeneválasztásért a hirdetési cég egy kint élő magyar alkalmazottja, esetleg egy Omega-rajongó ausztrál vagy a véletlen felelős.
Annak ellenére, hogy ebben az esetben a felhasználó jogdíjat kötelesek fizetni a felhasználás után a dalszerzőnek, Kódor János akkor értesült az esetről, amikor az Index megkereste ebben a témában.
„egy banknak csak van pénze jogdíjra. Ha nincs, akkor ez bankrablás – a bank rabolta ki az Omegát.
Talán nekünk is lesz egy revanslehetőségünk, de azért nem megyünk el hozzájuk bankot rabolni” – reagált a hírre Kóbor János. Elmondása szerint az együttes tagjai kifejezetten örülnek, ha a dalaik külföldön is felbukkannak, a jogdíjakkal kapcsolatban azonban többször meggyúlt már a bajuk. A legismertebb Kanye West esete, aki 2013-ban megjelent New Slaves című dalában egy 85 másodperces részletet használt fel a Gyöngyhajú lány eredeti, 1968-as felvételéből.
Kóbor János elmondta, ha valaki az eredeti számot használja fel, nem pedig átdolgozza a dalt, akkor jobbak az esélyek a jogi fellépésnél, mivel az eredeti felvételért jár a legmagasabb összegű jogdíj, illetve így nemcsak szerzőként vagy előadóként tudnak fellépni, hanem a jogtulajdonos kiadó is beszállhat az ügybe. Korábbi megállapodásuk értelmében ilyenkor a Hungaroton Kiadóval, illetve annak jogutódja lep fel mindannyiuk nevében, ahogy ez a Kanye West-ügyben is történt.
(Via Média1, Index)