• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
PRESTO
PLAY
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
PLAY
PRESTO
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
Intermezzo Könyv Zene

A járvány után még inkább a szünet nélküli koncertek mellett kampányol Schiff András

Szerző: Papageno2021. május 26.
Facebook Twitter E-mail
Schiff András Hamburgban - forrás: BFZ
Schiff András Hamburgban - forrás: BFZ

A zongoraművész beszélt arról, hogy viseli a járvány miatti korlátozásokat, de kiderült, hogy egyes dolgokat megtartana a COVID után is. Schiff Andrást a közelgő online koncertjei és az életrajzi könyve kapcsán kérdezte a thejc.com újságírója. 

„Nagyjából száz koncertet vesztettem” – összegezte a COVID okozta helyzetet Schiff András, akit Zoomon kérdezett a portál. A zongoraművész jelenleg a svájci Bázelben él feleségével, Yuuko Shiokawa japán hegedűművésszel. „Vannak a helyzetnek előnyei: jó itthon lenni, elolvasni a hosszú könyveket, amiket mindig szerettem volna, de soha nem jutott rá időm és végre tanulmányozhatom Bach A fúga művészetét.” 

Ide kapcsolódik:
Schiff András: „Minden, amit az ember átél, kihat arra, ahogyan egy nagy zeneművet előad”

„De van, amikor elvesztem a lendületemet, a motivációmat és az adrenalint. Nagyon meg kell magam erőltetnem. Ez egy teljesen új ritmus. Nem a megszokott élet és nem is látom, hogy az egyáltalán visszatér-e.” – adott hangot keserűségének, bár a streamelt koncertek mellett néhány, korlátozott nézőszámú jelenléti előadást is tartott.

A helyzetből azonban hasznos tapasztalatai is származtak, még olyan is, melyet a normalizálódás után is megtartana, mint a szünetek kiiktatása vagy hogy ne kelljen évekre előre bejelenteni a pontos koncertműsort.

„Már a COVID előtt is nagy szószólója voltam a szünet közbeiktatása nélküli koncerteknek, mert – valljuk be – a szünet a fogyasztásról szól”

– szögezte le a művész. „A büfé ekkor is termelne nyereséget, csak az előadás után. Szerintem egy egybefüggő, mondjuk, egy és háromnegyedórás tömbben tartott előadás nagyon jó formátumnak bizonyulhat. Még hosszú idő, mire visszaállhatunk a teltházas koncertekre. Egyelőre ez egy vágyálom szerintem.

Schiff András
Schiff András

Azonban, ha korlátozott számú nézőnk van, akkor csinálhatnánk rövidebb műsorokat és megismételhetnénk őket akár két vagy három alkalommal, hogy összességében ugyanannyi ember láthassa.”

Schiff András emellett javasolta, hogy a zongoraművészeknek ne legyen kötelező két évre előre bejelenteniük a pontos koncertprogramjukat.

Ehhez a gyakorlathoz a szervezők ragaszkodnak a szólisták esetében. „Nagy gonddal állítom össze a koncertjeim műsorát és elképesztően élvezem, de már nem szeretném előre megadni, milyen darabokat adok elő” – avatta be a terveibe a honlap olvasóit. „Talán a zeneszerzőt elárulnám, de előfordulhat, hogy még azt sem. Valószínűleg nem sok olyan ember jön a koncertjeimre, aki még nem hallott rólam. Mostanra már tudják, hogy tőlem nem egy Liszt- vagy Stockhausen-estre számíthatnak.”

Schiff elképzelése szerint ezzel visszahozná a koncertekbe a meglepetést és a spontaneitást. „Néha jó, ha a zongorista elmondja, mit játszik és mesél is valamit a közönségnek a darabokról. Így látják, hogy az előadó is hús-vér ember, nem valami fura lény egy idegen bolygóról.”

Schiff András május 28-án és 30-án játszik a Wigmore Hallban. A koncertet élőben lehet követni ide kattintva.

Június 4-én mutatja be az ECM Schiff András és a Felvilágosodás Korának Zenekara előadásában Brahms zongoraversenyeinek felvételeit.

(via thejc.com)

koncert schiff andrás zongorista szünet
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésElőször neveztek ki nőt a Louvre múzeum élére
Következő bejegyzés „A folytonos változás drámája” – Interjú Zsámbéki Gábor rendezővel

Ajánlott Bejegyzések

Te csak hallgass!

Händel és Corelli találkozása ihlette a Musica Gloria új lemezét

2023. március 31.2 perc olvasás
Magyar Nemzeti Táncegyüttes
Promóció

Miért megint a Várkert Bazár? – Íme, az áprilisi programok

2023. március 31.3 perc olvasás
Christopher Walken - forrás: YouTube
Intermezzo

Intenzív játék és dermesztő pillantás – 80 éves Christopher Walken

2023. március 31.3 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Magyar Nemzeti Táncegyüttes Promóció

Miért megint a Várkert Bazár? – Íme, az áprilisi programok

VEB 2023

Még lehet jelentkezni a Hungarian Balett Grand Prix nemzetközi balettversenyre 

Kis Domonkos Márk Színház mindenkinek

Szakmai konferenciát tartott Lakitelken a Déryné Program

Jelenet az Érintés Paradoxon c. előadásból Promóció

Utoljára látható az évadban az Érintés Paradoxon című előadás

Fotó: Gödöllő Sisi gödöllői kastélya

Ibolyanap és húsvét a Gödöllői Királyi Kastélyban

Kurt Elling - forrás: BJC Promóció

Kurt Elling klubkoncert és további százötven program a Budapest Jazz Clubban tavasszal

Hírlevél

Ne maradjon le semmiről!

Hírlevelünkben minden csütörtökön megkapja a legfontosabb kulturális híreket és a következő hét legjobb programjait.

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
Menu
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.