Immár hozzászokhatott a közönség, hogy aki Kovalik Balázs-operabemutatóra vágyik, annak Németországba kell zarándokolnia. Nem volt ez másként idén február 11-én sem. A müncheni August Everding Akadémia opera tanszakának tanszékvezető professzora ezúttal amerikai kortárs operát vitt színre Alsó-Szászországban. Az előadásról Novotny Anna írt az Élet és Irodalom hasábjain.
„David T. Little (zene) és Royce Vavrek (libretto) közös darabja, a Dog Days (Kutya-időknek fordítanám) cselekménye kevéssé lehetne aktuálisabb: egy ötfős, amerikai kisvárosban élő család nyomasztó, egy láthatatlan háború kulisszái előtt játszódó mindennapjaiba nyerünk betekintést.” (…)
„A nyomorgó család életébe becsöppen egy furcsa szerzet, egy kutyajelmezes férfi, gúnyájához kívül-belül hű. Négy lábon jár, koszos, láthatóan lemondott mindenről, ami valaha emberré tette. Judy Budnitz 1998-ban publikált novellája és az ebből készült színpadi mű kérdésfelvetése kevéssé az állattá vedlett ember problematikája, sokkal inkább az, hogy embertelen körülmények között meddig őrizhető meg a méltóság, amiről a kutya önszántából mondott le.” (…)
„A Kovalik Balázstól megszokott érzékeny, pszichológiai-realista, a kettő közötti finom határon mozgó megközelítés a néhol kesze-kusza librettó mögé lát. A kimondatlanság-kimondhatatlanság képi kimondása ez, hiszen a darab erőssége éppen abban rejlik, hogy a felszín alatt mozgó láthatatlan erőknek ad teret. (…)”
„Hogy mi folyik a pincében, ahol a fiúk rendre elrejtőznek, vagy a kertben, ahol az apa puskával jár mókusra vadászva, arról csak sejtéseink lehetnek. És éppen ezek a sejtések teszik többek között oly izgalmassá a Dog Dayst. A „kevesebb több” dramaturgiája a rendezésben remekül érvényesül – sajnos a zenében nem mindig…”