Régizenétől a kortárs művekig – #Papagenda

Vashegyi György - fotó: Wágner Csapó József

Széles zenei repertoárból válogathatunk jövő héten: a Régizene Fesztiválon ritkaságokat ismerhetünk meg, bemutatkoznak a zeneszerző tanszakosok, Vashegyi György vezényli a zenetörténet első bibliai tárgyú francia operáját és Csemiczky Miklós versenyművét is.

Ingyenes programok február 25. és március 3. között

február 25.
17.00 Három Holló – Kritikusdíj 40 – Hámori Gabriellával

február 26.
19.00 Zeneakadémia, Solti Terem – Winni Wan-Chun Tsou korrepetitori diplomakoncertje
19.00 Régi Zeneakadémia, Kamaraterem – Ingenium Trio

március 1.
19.00 Zeneakadémia, Előadóterem – Zeneszerzés tanszaki koncert

Olga Peretyatko áriaestje

A Mariinszkij Színház gyermekkórusa egykori tagjának hangja szinte nem ismer határokat. Plácido Domingo 2007-ben figyelt fel az orosz szoprán Händeltől Stravinskyig terjedő repertoárjára, aminek a hazai közönség most a Michelangelo Mazza vezette Operazenekar közreműködésével lehet tanúja február 26-án a Müpában.

Ide kapcsolódik:
Olga Peretyatko: „Húsz percet kaptam Plácido Domingótól”

Händel a Zeneakadémián

A Magyar Händel Társaság minden évben bemutat legalább egy nagy Händel-oratóriumot, elsősorban olyanokat, amelyek előtte még nem szólaltak meg Magyarországon, így a Joshua, amely Händel kései oratóriumai közül az egyik legsikeresebb volt, méltán illeszkedik a sorba. A művet február 26-án a Zeneakadémián Szigetvári Dávid címszereplésével hallhatja a közönség. A koncerten további szólistái Jónás Krisztina, Bakos Kornélia, Jekl László, Ducza Nóra, közreműködik a Kodály Kórus Debrecen (Karigazgató: Szabó Sipos Máté), a Savaria Barokk Zenekar (korhű hangszereken), vezényel Németh Pál.

Régizene Fesztivál 2019

Az egyik legjelentősebb hazai historikus zenei fesztivál március 1. és 11. között a Müpában különleges koncertekkel repít vissza a régmúltba. Március első napján a kiváló német bariton, Michael Volle és az európai régizene-játék kiemelkedő együttese, az Akademie für Alte Musik Berlin lép színpadra. A strasbourgi La Chapelle Rhénan Heinrich Schütz nagyszabású sorozatát, a Dávid zsoltárait hozza el, míg Kelemen Barnabás Bach-, Leclair- és Haydn-műveket szólaltat meg barátaival. Händel Izrael Egyiptomban című bibliai oratóriumát a Václav Luks által alapított Collegium 1704 adja elő, Vashegyi György és a Versailles-i Barokk Zenei Központ újabb együttműködéseként pedig felcsendül a zenetörténet első bibliai tárgyú francia operája, Montéclair Jephtéje.

Kelemen Barnabás és a MÁV Szimfonikusok

Ha csak a műveken keresztül is, de valójában három hegedűművész találkozásának lehetünk tanúi. Kelemen Barnabás Bartók Másodikját játssza, míg a pályát hegedűsként kezdő Csaba Péter karmester a kiváló hangszeres, George Enescu II. rapszódiáját vezényli Brahms összefoglaló műve, a IV. szimfónia társaságában március 1-jén a Zeneakadémián.

Ide kapcsolódik:
Csaba Péter: „Közel áll hozzám a bartóki parlando, az igazi erdélyi beszéd"

Vashegyi György és a BDZ

Mendelssohn Lauda Sionja komoly lépés a nagyromantika felé – állítja a március 2-i koncert karmestere, aki a Zeneakadémián Kokas Katalin szólójával, Csemiczky Miklós versenyművén keresztül kirándulást tesz a kortárs zene világába is.

Gyenyisz Macujev és a Nemzeti Filharmonikusok

Diadalmas, zabolátlan egyéniség, monumentális és végletes zenei gesztusokkal. A legendás állóképességű muzsikus március 3-án a Müpában Prokofjev II. zongoraversenyét játssza, azt a művet, amit a legünnepeltebb virtuózok közül sem mer mindenki műsorra tűzni.

Ide kapcsolódik:
Gyenyisz Macujev: „A klasszikus zene a feleségem, a jazz pedig a szeretőm”