Hogyan jazzelt volna Beethoven? És hogyan hatott a jazz a klasszikus zenére? Mi a különbség a klasszikus és a jazz zongorajáték között? Ilyen és hasonló kérdésekre koncentrál az Egri & Pertis Zongoraduó új koncertsorozatának első estje november 17-én a BMC-ben.
Az „Áthallások” címet viselő ciklus a klasszikus zongoramuzsika és a társművészetek kapcsolatára fókuszál. A különböző művészeti ágak párhuzamainak bemutatásán túlmenően a sorozat közelebbről is megvizsgálja a hasonlóságokat és különbségeket, valamint az egymásra gyakorolt hatásukat.
A ciklus szerves része egy-egy – a másik műfajt reprezentáló – vendégművész közreműködése, akik a közönséget érdeklő szakmai titkokról is mesélnek majd. Ezeken az esteken természetesen egy közös produkció, valamint a közönség bevonása sem maradhat el.
A kéthavonta megrendezésre kerülő, háromrészes ciklus nyitókoncertjének témája a jazz, „Ha Beethoven dzsesszelt volna…“ címmel. A sztárvendég Sárik Péter Triója (Sárik Péter – zongora, Fónay Tibor – bőgő és Gálfi Attila – dob), akik nemrégiben Beethoven- és Bartók-művek által ihletett Jazz lemezükkel hívták fel magukra a figyelmet. Az említett szerzőkön kívül megszólalnak még Bach, Poulenc, Grieg, Piazzolla és Gershwin művei.
Az „Áthallások“ első évadának további témái, időpontjai és sztárvendégei:
- A pantomim – 2020. január 19. – Méhes Csaba vendégszereplésével,
- A mese(mondás) – 2020. március 22. – Berecz András közreműködésével.
A program:
- Beethoven: Für Elise/Peter Petrof: „If Beethoven playing Jazz“
- Bach – Earl Wild: Sarabande „Hommage à Poulenc“
- Poulenc: Szonáta (1918)
- Piazzolla: Libertango
- Beethoven: Marmotte Op. 52 No. 7 (Sárik Péter Trió)
- Beethoven: Molto vivace a 9. szimfóniából Op. 125 (Sárik Péter Trió)
- Grieg: Rigaudon a Holberg-szvitből (Egri & Pertis + Sárik Péter Trió)
Szünet
- Gershwin: Három prelűd
- Bartók: Bolgár ritmusban – Mikrokozmosz No.113 – szerzői kétzongorás verzió, majd ugyanez a Sárik Péter Trió előadásában
- Bartók: Allegro barbaro (Sárik Péter Trió)
- Beethoven: Örömóda a 9. szimfóniából Op. 125, Liszt Ferenc kétzongorás változatával bevezetve, majd pedig a Sárik Péter Trióval és a közönség bevonásáva.