• Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
PAPAGENO.HU
SHOP
Kategóriák
  • #ZENE
  • #SZÍNHÁZ
  • #TÁNC
  • #FOLK
  • #KIÁLLÍTÁS
  • #KÖNYV
  • #FILM
  • #GYEREK
  • Papageno Rádió
Blogok
  • Altalena
  • A magyar fuvolázás története
  • Animo
  • Arcus Temporum
  • ARTE blog
  • art:képző
  • art quarter budapest
  • A zeneművészet Junior Primái
  • Az irodalom – terápia
  • Bach Mindenkinek Fesztivál
  • Backstage
  • BALKAN:MOST
  • Barokk sarok
  • Bartók Tavasz
  • Bartók Világverseny
  • Berlini kalandozások
  • Beszélő képek
  • Brüsszeli Csipke
  • Budaörsi Latinovits Színház
  • Caruso
  • Cziffra Fesztivál
  • Debrecen
  • Debreceni Ünnepi Játékok
  • Egy hályogkovács emlékei
  • Erdély blog
  • Érdi Tamás története
  • Esterházy
  • eSzínház
  • Etno magazin
  • Eyes and Ears on Budapest
  • Fészek Művészklub
  • Fesztivál Akadémia
  • Film – művészet
  • Fischer Ádám története
  • FOCUS on You
  • FSZEK Zenei Gyűjtemény
  • Giargiana
  • Goethe ráér
  • Gramofon
  • Hagyományok Háza
  • Hallomások
  • Hangszercsodák
  • Haydneum
  • Himnusz-történetek
  • ICMA blog
  • ISON blog
  • Így írunk mi
  • Jazztörténetek
  • JM blog
  • kamara.hu
  • Kaposfest
  • Kataliszt
  • Képzőművészeti Aktuál
  • Kisvárdai Fesztivál
  • Klassz a pARTon!
  • Kodály Verseny
  • Kórusblog
  • Könyv-papír-olló
  • Könyvsarok
  • Kreatív Európa történetek
  • Kultúr-linzer
  • Kultúrpanda
  • KultúRecept
  • LFKZ 60
  • Liszt Ünnep
  • Madridi mozaikok
  • Magyar Zene Háza
  • Marton Éva Énekverseny
  • Mesélő lakosztályok
  • Minden, ami opera, minden, ami Szeged
  • Minden nap színház
  • Mindent Kocsisról
  • MNM Tudástár
  • Mozart Planet
  • Múlt századi csillagok
  • Múzeum+
  • MuzsikAlkohol
  • Müpa magazin
  • Művészetek Völgye
  • m. v.
  • Nagyváradi történetek
  • NFZ 100
  • Operaház
  • Orgonablog
  • Orientale Lumen
  • Oroszlánkörmök
  • Orosz Zenei Fesztivál
  • Pagony
  • Papageno Klasszik
  • Parlando
  • PerfActionist
  • PeterPress
  • PH-érték
  • Purcell – Orfeo
  • Régi Zenei Napok
  • Rost Andrea
  • Ruttkai és kora
  • Senki többet?
  • Sisi gödöllői kastélya
  • StageHive
  • Steinway
  • Szentendre
  • Színikritikusok Díja
  • Színház mindenkinek
  • 10. Színházi Olimpia
  • Színtézis
  • Szokolay
  • Szomorú vasárnap
  • Táncmesék
  • Táncművészet felsőfokon
  • Te csak hallgass!
  • Trafó
  • Utolsó Óra
  • Várfok Galéria
  • Városmajori Szabadtéri Színpad
  • VEB 2023
  • Verdi-dosszié
  • Wagner úr
  • Zenélő bábok
  • Zeneoktatás
  • Zeneszó
  • ZÖLD+KULT
  • Zsámbéki Nyári Színház
  • Ў – A szabadság blogja
Facebook Instagram Vimeo YouTube
PAPAGENO.HU
SHOP
  • Blogok
  • Intermezzo
  • Magazin
  • Rádió
  • English
Facebook Instagram Vimeo YouTube
Papageno
Papageno
PR Promóció Színház Címlap

Nem csak a tarotkártya csillaga – Beszélgetés Szendy Szilvivel

Szerző: Négyesi Borbála2023. szeptember 22.
Facebook Twitter E-mail
Szendy Szilvi a Mária főhadnagyban - fotó: Juhász Éva
Szendy Szilvi a Mária főhadnagyban - fotó: Juhász Éva

Mivel beszélgetésünk apropóját a Budapesti Operettszínház következő premierje, Az Orfeum mágusa adta, Szendy Szilvivel időutazásra indultunk, elsuhantunk néhány privát és színháztörténeti mérföldkő mellett, és még a mágiába is belekaptunk.

– Ha egy időgéppel visszautazhatnál abba az időszakba, amelyben Az Orfeum mágusa játszódik, hogy éreznéd magad?

– A nyáron elolvastam Gál György Sándor Honthy Hanna-életrajzát, és teljesen elvarázsolt az a korszak a Beöthy-klán színházi vállalkozásaival, különösen Beöthy László Király Színházával, így biztos vagyok benne, hogy a 19. század vége, Somossyval, az Orfeummal is hasonlóan izgalmas korszak volt. Szakmai szempontból nézve pezsgett az élet, egyik bemutató, sőt ősbemutató követte a másikat, a mai a törzsrepertoár darabjai mind akkor kerültek először közönség elé. Ezt biztosan élvezném, nagy kihívást jelentene a folyamatos pörgés, darabtanulás.

A magánéleti vonatkozások tekintetében pedig… Amikor ma arról beszélünk, milyen nehéz egy színésznőnek, mert felgyorsult a világ, ezzel együtt pedig az élet minden területén megnőttek az elvárások, tehát gyereket kell nevelni, feleségnek kell lenni, és persze a színpadon is teljesíteni kell. A Honthy-könyvből az derült ki számomra, hogy akkoriban sokkal egyszerűbb volt ez az egész. Bár az életüket jelentette a színház, de a családnak sem kellett a háttérbe szorulni. Mintha könnyebben lehetett volna egyeztetni a különböző női szerepeket.

Úgy érzékeltem az olvasottakból, hogy a sztereotípiákkal ellentétben egyértelműen csapatként dolgoztak és hozták létre az előadásokat, ami szintén nagyon szimpatikus hozzáállás, és én is ebben hiszek. Hihetetlenül sokat dolgoztak abban az időben, és valódi rangja volt a színjátszásnak. A sztárság nem üres fogalom volt, hanem a teljesítmény elismerése a közönség és a sajtó részéről. Az Orfeum mágusában is láthatják majd a nézők, milyen utat kellett bejárni ahhoz Carola Cecíliának, míg kiérdemelte a díva címet, és pezsgőt ittak a cipőjéből. De az fontos, hogy ez az út a szakmaiságot jelentette, tehát bizonyítani kellett neki a színpadon, hogy érdemes arra a rajongásra, ami őt királynővé tette az emberek szemében. Emiatt lennék nagyon kíváncsi erre a korszakra, és egy picit azért azt is kipróbálnám, milyen királynőnek lenni.

– 25 éve vagy az Operettszínház tagja. Milyen volt akkor pályakezdőnek lenni, és mit gondolsz a mostani fiatalok lehetőségeiről?

– Nehéz volt akkor is, és nehéz ma is. Dédelgethetünk bármilyen álmokat az induláskor, de úgyis útközben fog kiderülni, valóban alkalmasak vagyunk-e a pályára. Egy biztos: a munkát nem lehet megspórolni. Ne akarjon senki azonnal sztár lenni, legyen a sztárrá válás életcél. Mindig sok a tehetség, és nehéz kitűnni. Ha pedig kitűnik az ember, nem árt, ha a megfelelő kezek közé kerül, hogy értő szemek figyeljenek rá, hogy értő fülek hallgassák. Egy fiatalnak fontos a mentor, egy olyan rendező, egy olyan igazgató, aki perspektívát ad, aki képes irányítani és a jó, a karrier szempontjából pedig hosszú útra ráállítani egy fiatalt.

– Milyen volt Somossy és a korszak többi igazgatója ebből a szempontból? Mennyire voltak jó mentorok? Kiderül ez Az Orfeum mágusából?

– Ők voltak az élet császárai. A sikerre törekedtek , és érdekes módon többségüknek be is jött az ajtón. Biztosan voltak pénzügyi gondjaik, mert akkoriban aztán tényleg nem volt életbiztosítás színházat csinálni, de egyrészt mertek tizenkilencre lapot húzni, másrészt pedig olyan munkatársakat, zeneszerzőket, szövegírókat gyűjtöttek maga köré, akik megalapozták a színházi sikert. És küzdöttek a színészekért, a még névtelen tehetségekért ugyanúgy, mint a már befutott sztárokért. Egymásra licitáltak a gázsik tekintetében, a határ pedig tényleg szinte a csillagos ég volt. Mai szemmel olyannak tűnik ez, mint amikor a focistákat adják-veszik. A Honthy-könyvben erre is vannak elképesztő sztorik, néha az volt az érzésem, szinte tárgyként kezelték őt, de végül mindig Hanna döntött. Az biztos, hogy az igazgatók a kassza szempontjából a legjobbat akarták, de a sztárjaikat se akarták kizsigerelni.

Szendy Szilvi és Peller Károly Az Orfeum mágusa olvasópróbáján - fotó: Operettszínház
Szendy Szilvi és Peller Károly Az Orfeum mágusa olvasópróbáján – fotó: Operettszínház

– Ugorjunk egy jó nagyot: mitől lesz 21. századi egy operett?

– Az előadóktól, hiszen a színház eleve a jelen idő, az itt és most műfaja. A korhűség a külsőségekre vonatkozik, ami fontos és elkerülhetetlen, hiszen ezeket a történeteket nehéz kibillenteni a megírás korából – már csak a bennük ábrázolt társadalmi viszonyok miatt is –, de a játék, a viszonyok elemzése mindig belőlünk, az aktuális előadókból indul, a mi világlátásunkat és gondolkodásmódunkat tükrözi. A 21. századiság számomra azt jelenti, hogy átszűrjük magunkon a művet, és reflektálunk a történetre, a korra.

– Az Orfeum mágusa ősbemutató. Ez mekkora többletfelelősséget jelent a közreműködőknek?

– Volt már részem ősbemutatókban, a Menyasszonytáncban, az Abigélben, és ezért merem mondani, hogy óriásit. Igaz, hogy nincs mihez viszonyítani, nincsenek korábbi előadások és legendás alakítások, amit esetleg számon kérhet a publikum vagy a kritika, de rajtunk múlik, lesz-e a darabból akkora siker, hogy máshol is bemutassák, és a repertoár részévé váljon.

Ha Bozsik Yvette ezzel az operettel kezdené a rendezői pályafutását, akkor is roppant érdekes lenne, de úgy, hogy már dolgoztam vele, és mindig próbáltam a magam szempontjából valami „földhözragadtat”, valami „operetteset” keresni – hiszen mégiscsak ismert, sokat játszott darabokról van szó –, nos, így aztán különösen izgalmas a helyzet. Most ugyanis semmiféle „földhözragadtat” vagy „operetteset” nem kell keresni, nem kell megfelelni semmiféle elvárásnak, ráadásul az anyag is tökéletesen alkalmas az ő különleges, képekben gondolkodó rendezői nyelvéhez.

Ide kapcsolódik:
Elindultak Az Orfeum mágusának próbái az Operettszínházban

– Mennyire nehéz ezt elsajátítani, hiszen az operettszerepkörök előírásai mellett köt ezeknek a szerelmes meséknek a kicsit frivol, kicsit vagy nagyon elrajzolt, mindig rettenetesen játékos, de azért mégiscsak realista játékhagyománya is?

– Színészként abból indulok ki, hogy van egy kottám, amit le kell játszanom: adott egy figura, egy karakter, ahhoz tartozik a szöveg, a dalok. Én ezekből kezdem az építkezést. Yvette viszont először felvázolja a képet, abban kell megtalálnom a helyemet, meg kell értenem, hol és miért épp ott vagyok. Számára nem kizárólagos a szöveg és a zene, nem csupán ezek jelentik az a szervező erőt, az ő előadásai összművészetiek, illetve mindig meghúzódik a mélyben, a nézők számára sokszor láthatatlanul valamilyen transzcendens szál. Nem mondom, hogy mindig minden magától értetődő, de mivel nagyon-nagyon szeretek kísérletezni, jó feladatnak, izgalmas kihívásnak találom, amikor vele dolgozom. Most például a szerepelemzéseket azzal kezdte, hogy kiterítette elénk a tarot kártyákat, és a kártyák archetípusaiban kereste a karaktereket. Nem véletlenül: a mágia, a varázslat erőteljesen szerepel a történetben és az előadásban is. Az én Bellám a kis csillag.

– Mit lehet elárulni róla?

– Úgy ismerjük meg, hogy takarítónő az Orfeumban, aki a nagy mulatságokat követően a termet takarítja. És miközben az asztalon hagyott poharakból a maradék pezsgőt iszogatja, arról álmodozik, hogy ő is fellép esténként. Aztán egy borgőzös hajnalon minden bátorságát összeszedve megkérdezi Somossyt, nem hallgatná-e meg őt is a következő szereplőválogatáson. Somossy pedig, aki épp viaskodott egy kicsit Cecíliával, igent mond neki. Persze, azzal a hátsó szándékkal, hogy Bellával féltékennyé tegye a dívát. Sőt művésznevet is ad neki, így lesz belőle Ábrándi Bella. Egy kicsit hiszékeny, egy kicsit naiv nő, attól például teljesen elájul, hogy Somossy már az első próbán művésznőnek szólítja. Minden dicséretet készpénznek vesz, és biztos abban, hogy komolyan gondolják, belőle sztár lesz. Ugyanakkor egy kicsit szemtelen is, hajlamos elszállni. Amint előléptetik takarítónőből színésznővé, kijelenti, ő itt a jövő, a primadonnát pedig lekezelően elküldi a fenébe. Persze aztán a végén Bella életébe is megérkezik a szerelem; igaz, a fiatalember először a primadonnához kopogtat be.

– Mintha a Rica Maca által megénekelt Pacal Márika és a Mágnás Miska Marcsájának az unokahúgát mutatnád be.

– Valóban vannak ismerős jellemvonásai, sok karakterből van összegyúrva, még akár a Marica grófnő Lizáját is betehetnénk a rokonságba. De amellett, hogy Bella tipikus szubrett, annak minden tulajdonságával felvértezve, mégis nagyon összetettnek érzem.

– A kártya kulcsot ad hozzá? – kérdezem némi képzavarral.

– Ha kulcsot nem is, de amit a kártyán keresztül megtudtam róla, segít, hogy kapaszkodót találjak a figurához. Egyébként jóslásokban nem vagyok bátor, de így, hogy valaki más bőrébe bújva, rajta keresztül élem meg ezt a helyzetet, igazán izgalmas.

– Ha már Bella egyfajta összegző szerep, érdekelne, hogy számodra mik voltak a pályád mérföldkövei.

A Marica grófnő volt az volt az első komoly állomás. Fontos volt az Abigél, mert az volt a pályámon első musical. A Menyasszonytáncot, a Lili bárónőt és a Bajadért szintén mérföldköveknek tekintem. Az Operettszínház igazgatója, Kiss-B. Atilla és a vezetőség még mindig szubrettként tekintenek rám, ami azért nagyon örömteli, mert ez azt igazolja vissza, hogy megőriztem a formámat. Nem külsőleg, hanem gondolkodásban, mentalitásban.

Szendy Szilvi a Lili bárónőben - fotó: Operettszínház
Szendy Szilvi a Lili bárónőben – fotó: Operettszínház

– Emiatt érzed magad annyira – egyébként láthatóan – jól a Mária főhadnagy Angyal Pannijaként a színpadon?

– Igen, meg azért is, mert azt hittem, nincs olyan operett, ami ne ért volna utol, erre tessék, 25 év után még mindig van! És persze azt sem hagyhatom ki, hogy Homonnay Zsoltival elképesztően jól dolgoztunk. A kezdetek óta ismerjük egymást, és amellett, hogy állati jó kollégák vagyunk, nagyon jó barátok is, úgyhogy vártam a pillanatot, hogy a próbákon valamikor az orra alá dörgöljem, hogy rendezőként elfelejtette, milyen elveszett tud lenni a színpadon egy színész… aztán erre egyáltalán nem került sor. Egész egyszerűen annyira felkészült, hogy nem lehetett belekötni. És ami még ennél is fontosabb: partnerolt. Tehát nemcsak színpadi partnerként figyelt, hanem rendezőként is partnerként tekintett rám, alkotótársként, és arra épített, hogy a műfajt ismerem. Amikor a szerepet elemezte vagy instrukciót adott, ebből a közös tudásból, a szakmai tapasztalatomból és a személyiségemből indult ki.

– Ez a rendezőtípus új neked?

– Számomra abszolút újdonságnak számít, mert egyszerre dolgozott az előadás érdekében és az én érdekemben. Nagyon élveztem Zsolttal a munkát. Nem titok, hogy foglalkoztat a korom, mert vannak szerepek, amiket szerettem, amik az évtizedek alatt hozzám nőttek, de már úgy érzem, túlvagyok rajtuk. Panninál ez eszembe sem jutott, annyira könnyen tudtam karakterizálni.

– A szubrettekhez jár egy táncos komikus, és az igazi nagy párosok állandóak. Ebben az előadásban viszont új partnert kaptál. Hogyan hatott rád ez a változás?

– Hát igen, megcsalt Laki Peti… Szerette volna kipróbálni magát bonviván szerepkörben, amikor pedig adódott neki a lehetőség, egyértelmű volt, hogy él vele. És tökéletesen passzol neki Jancsó Bálint, tényleg remek az alakítása. Én viszont, bevallom, egy pillanatra megijedtem, hogy mi lesz velem, de Dénes Viktorral nagyon jól egymásra találtunk. Sok időt töltöttünk együtt a próbateremben, különösen a balett-teremben, mert meg kellett szoknunk, meg kellett éreznünk egymást. Érdekes volt figyelni, hogy ő a prózai vonalról indulva hogyan közelít a zenés színházhoz. Rengeteget ötleteltünk, ő végig nagyon nyitott volt mindenre, már-már zavarba ejtő módon figyelt rám. Úgy érzem, a bemutatóra egészen összecsiszolódtunk.

– Ma is ugyanúgy izgulsz premier előtt, mint pályakezdőként?

– Ugyanúgy, ez az érzés állandó, de idő kellett, hogy rájöjjek, mit is jelent. Hogy ez nem félelem, hanem mint a rajt előtt visszatartott versenylovaknál, ez annak az izgalma, hogy készen állok megmutatni, amit tudok. A próbaidőszak arról szól, hogy fölkészülsz, gyakorolsz, és mire elérkezik a bemutató, fölösleges azon izgulni, hogy elrontasz egy lépést, vagy nem jut eszedbe egy mondat, hiszen hat hete ezzel kelsz, ezzel fekszel, a szöveg, a koreográfia addigra ár magától zsigerivé vált. Ha valami nagyon nem megy a próbán, amint elhangzik a rendezőtől vagy a koreográfustól, hogy azt a bizonyos dolgot kihagyjuk, a görcs feloldódik, és biztos, hogy azonnal sikerülni fog az, amivel addig kínlódtál. Ha a bemutató előtti napon ad a rendező egy új instrukciót, általában nem várja el, hogy másnap azonnal tökéletesen megcsináld, de azért csendben hozzáteszem, hogy általában olyan lesz. A pék sem izgul azon a dagasztás közben, hogy elfelejti beletenni a sót a tésztába. Technikai zűr persze mindig adódhat, azzal viszont nem kell törődnöd, mert nem rajtad múlik. Nyilván más egy beugrás esetében, de egy normál premiernél a bizonyítási vágy fűt. Egy ősbemutató esetében különösen, pláne egy olyannál, amelyik épp annak a helynek a történetét meséli el, ahol a premier színre kerül.

A cikk a Budapesti Operettszínház támogatásával jött létre.

interjú budapesti operettszínház szendy szilvi az orfeum mágusa
Megosztás. Facebook Twitter LinkedIn E-mail
Előző bejegyzésŐsszel is több száz programmal vár a Veszprém-Balaton régió
Következő bejegyzés Roberta Gambarini lép fel a Budapest Jazz Orchestra jubileumi koncertjén

Ajánlott Bejegyzések

Lendvay Kamilló
Promóció

Születésének 95. évfordulóján koncerttel emlékeznek Lendvay Kamillóra

2023. december 9.2 perc olvasás
Promóció

RÓNA – avagy Petőfi magány tánczot jár

2023. december 9.2 perc olvasás
Promóció

Ingyenes online workshopot tart Gwendolyn Masin

2023. december 9.2 perc olvasás

A hozzászólások le vannak zárva.

Promóció
Lendvay Kamilló Promóció

Születésének 95. évfordulóján koncerttel emlékeznek Lendvay Kamillóra

Promóció

RÓNA – avagy Petőfi magány tánczot jár

Promóció

Ingyenes online workshopot tart Gwendolyn Masin

Promóció

Ismét megrendezték az Újszövetség Maratont a Vörösmarty Színházban

Forrás: Vörösmarty Színház Promóció

Egy színdarab, két előadás – interjú Kerkay Rita A kék hajú lányról

Forrás: Vörösmarty Színház Promóció

A kék hajú lány érkezik a Vörösmarty Színházba

Promóció

Tizedik alkalommal rendezik meg a Budapest Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivált

Dimash Qudaibergen - forrás: dimashnews.com Promóció

Rangos szerb díjat nyert Dimash Quidaibergen kazah zenész

(grafika: Forrai Ferenc) Promóció

Megnyitja műtermeit az Artus Stúdió

A Térszínházban bemutatott Svejk előadásból stábja, középen, kalapban Kaj Ádám rendezővel, bal oldalon Bucz Magor zeneszerzővel, jobb oldalon a főszerepet alakító Öller Rolanddal - Déryné Program / Fotó: Érdi Róbert Színház mindenkinek

Kaj Ádám: „Szeretném a Švejket kiragadni ebből a komikus-mitologikus keretből”

Promóció

„Zárójelentés“ – Felejthetetlen filmest Szabó István világhírű rendezővel Bécsben 

Kóczán Péter - fotó: Csigó Gergely Promóció

Kóczán Péter: „Fontos szerepet kap nálunk az ifjúság zenei nevelése”

Medveczky Ádám - fotó: Berecz Valter Promóció

Januárban indul a MÁV Szimfonikus Zenekar Szőke Tibor-mesterbérlete a Müpában

Promóció

Konyharegék – Megjelent az Eötvös10 és Terézváros különleges receptkönyve

Promóció

Varázslatos Advent a Zeneakadémián

VEB 2023
Virginia State University Gospel Chorale - forrás: Gospel Karácsony VEB 2023

Hangolódj rá az ünnepekre! – Idén is vár Veszprémben a Gospel Karácsony

Pécsely (részlet) - fotó: Capa Központ / Horváth Katalin Fanni VEB 2023

Veszprémben rendez kiállítást a Capa Központ

Tenebrae Choir & Nigel Short - forrás: VEB2023-EKF VEB 2023

Adventi koncertsorozattal érkezik Veszprémbe a Fructus Labiorum fesztivál

Swing-swing VEB 2023

Táncolj a Swing-swinggel decemberben is!

VEB 2023

Újabb street art alkotásokkal gazdagodott Veszprém

A VeszprémFest20 című könyv - forrás: VeszprémFest VEB 2023

Exkluzív könyvvel ünnepli 20 éves születésnapját a VeszprémFest

Bukta Imre - fotó: Barakonyi Szabolcs VEB 2023

Közös többszörös – A Bakony-Balaton művészeti életét mutatja be a Capa Központ eseménye

A 2022-es Socio Summit - forrás: sociosummit.hu VEB 2023

Socio Summit 2023 – A kultúra és az együttműködés lehetőségeiről rendeznek konferenciát Veszprémben

VEB 2023

Ezekkel a programokkal vár a Veszprém-Balaton Régió advent idején

Nagy Emma Quintet - fotó: Scholtz Kristóf VEB 2023

Világsztárokkal és fiatal előadókkal érkezik a Veszprém Jazz Fesztivál

Csillag Zsolt, Markovics Alíz és dr. Gelencsér András - forrás: VEB2023 VEB 2023

Stratégiai együttműködés jött létre a Digitális Tudásközpont és a Pannon Egyetem között

Fotó: Zsiga Pál VEB 2023

Véget ért az idei Music Hungary Konferencia & Showcase

- fotó: Toroczkai Csaba VEB 2023

Ezekkel a programokkal vár Veszprém és környéke novemberben

Egry 140 kiállítás - forrás: helloveb.hu VEB 2023

Meghosszabbították a veszprémi Egry 140 kiállítást

Swing-swing kávéház Promóció

Táncolj a Swing-swinggel novemberben is! 

Hírlevél

Magazin lelőhelyek

Kattintson a térképre!

  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Médiaajánlat / ÁSZF
  • Adatvédelem
  • Szerkesztőségi alapelvek
  • About Us
  • Kapcsolat

Member of

Hírlevél feliratkozás

0001
0001
SB_LOGO_2022-1
SB_SEAL_cmyk_2022-1

A nyomtatott Papageno magazin megjelenését támogatja:

© 2022, Papageno Consulting Kft. Minden jog fenntartva.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.