Szerző: Filip Viktória-Jávorszky György

Dacolva a világjárvány árnyékával, legutóbb 2020 augusztusban üdvözölhettük Budapesten Jonas Kaufmannt, aki az Eiffel Műhelyház Parkfoglaló gáláján lépett fel. Szereplése nagy öröm volt, hiszen ezt megelőzően több alkalommal is le kellett mondania budapesti koncerteket. A művészt az Opera Magazin kérdezte.  A cikk eredetileg az Opera Magazinban jelent meg. Hogyan és mikor dől el, ha nemet kell mondania? Milyen szempontokat kell figyelembe vennie egy ilyen döntésnél? – Nagyon egyszerű: ha beteg vagy, ne énekelj! Különben tönkreteheted a hangod, és ki vállalna felelősséget ilyen kockázatért? Természetesen megértem azokat, akik sok pénzt költöttek utazásra, szállodára, belépőjegyekre, majd csalódniuk kellett, mert lemondtam a koncertet. Viszont…

Tovább

A világ számos pontjáról érkeznek vendégek az Operaházba, az előadások szüneteiben nem ritka az angol, német, francia, orosz, japán szó sem. A Traviata új produkcióját a Föld másik féltekéjéről hazánkba látogató ausztrál trombitaművész, Bruce Hellmers is megtekintette. A cikk eredetileg az Opera Magazinban jelent meg. A több mint négy évtizedes szakmai múltra visszatekintő muzsikus harminc évig ott fújta hangszerét, ahol másnak elakad a lélegzete. Az Ausztrál Opera és Balett Zenekar otthona ugyanis a világ egyik legkülönlegesebb koncerthelyszíne, a jachtkikötőkben suhanó vitorlák ihlette Sydney-i Operaház. „A Jørn Utzon tervei alapján készült építmény lenyűgöző külsővel és elhelyezkedéssel bír, de sok problémával küszködik”…

Tovább