Szerző: Gyöngyösi Levente

1997. Ülök a Zeneakadémia főiskolásoknak fenntartott harmadik emeletén. Az Orfeo Zenekar és a Purcell Kórus játszik. Jó ideje érdekel már a régizene, Monteverdi, Charpentier, Händel, Purcell zenéje. Hallatlanul frissen, izgalmasan, kifejezően játszanak. „Bárcsak én is játszhatnék valaha ebben az együttesben!” – gondolom vágyakozva. * * * * * 1997, pár hónap múlva. Baráti társasággal kirándulunk a Börzsönyben. Új kirándulótársunk nem más, mint Vashegyi György. Mély benyomást tesz rám: hihetetlenül mélyen és alaposan ismeri a Beethoven előtti korok zenéjét, amelyről igazi szenvedéllyel beszél. Ragyogó az általános műveltsége, élmény vele beszélgetni. Barátság szövődik közöttünk. * * * * * 1999, Sopron. Az…

Tovább

 Moszkva, 1930-as évek. A Szovjet Írószövetség ülésén az elnök, Berlioz javaslatára kizárják a szövetségből és bolondokházába zárják a Mestert, egy fiatal írót. Az ok: Pilátus című botrányos új regényéből úgy tűnhet, hogy Jézus létezett – írja a zeneszerző.    Woland, a feketemágia professzora, aki előadást tartani érkezett Moszkvába, nem kevesebbet állít, mint hogy Jézus tényleg létezett, és megjósolja Berlioz halálát, ami rövidesen be is következik. Margarita, az Írószövetség titkárnője beleszeret a Mesterbe, és alkut köt Wolanddal: ha részt vesz az általa adott bálon, övé lesz a Mester. A darab a Papapgeno.fm műsorán is szerepel! Hogy milyen érzés a Sátán bálján bálkirálynőnek…

Tovább